Consideracions vinculades a la utilització de fotografies, vídeos i imatges dels propis alumnes

Cal anar amb cura quan utilitzem fotografies, noms,imatges o treballsd'alumnes. La majoria de vegades és molt més recomanable utilitzar pseudònims o noms amb els que es puguin identificar. Fet que ens permet també desenvolupar i treballar amb la seva creativitat. No és aconsellable fer públiques cap mena de dades que permetin la identificació o el contacte.

Consideracions vinculades a la utilització i gestió de continguts dels blocs

L'accés i gestió del bloc mitjançant contrasenya i nom d' usuari cal que sigui controlada estrictament pel professor responsable. Aquest és el que gestiona les contrasenyes i noms d' usuari dels alumnes per evitar que els blocs esdevinguin eines excessivament autònomes. Cal controlar els continguts, vídeos i imatges utilitzades.

És convenient també iniciar una petita campanya de sensibilització per tal de què els alumnes autogestionin els continguts i les imatges dels blocs. Es pot consensuar a la classe una sèrie de normes d'ús i fer signar un petit contracte. És recomanable que aquestes normes apareguin en el blog troncal de tutoria si aquest existeix o crear-ne un de nou per tal de deixar ben clares les instruccions.

Altre possible recurs per evitar futures complicacions és el de configurar els blocs dels alumnes com a blocs no públics i d'accés privat. Més endavant ells poden definir qui pot tenir accés al seu bloc. Pel que fa referència als comentaris, cal restringir els usuaris que puguin introduir-los per tal d'evitar sorpreses desagradables. Laia Martín Marty en el seu treball anomenat Les Tic i la gestió dels centres de secundària fa una descripció exhaustiva i crec que molt necessària sobre les noves repercussions legals de l'ús de les Tic a l'aula.

Consideracions vinculades a la utilització i gestió d'imatges, vídeos i altre tipus de materials

És important que les idees, imatges i vídeos utilitzats en blocssiguin originals i no copiats d’altres webs o blocs. Quan això no és possible,  cal afegir que hi han escrits, imatges i media que podem utilitzar a Internet de manera gratuïta i que pertanyen al domini públic. Les obres esdevenen de domini públic quan ha passat un temps o el seu autor ha lliurat el seus drets. En aquest sentit, Creative Commons, organització sense ànim de lucre, ofereix la possibilitat d’expressar als altres com volen que es gestionin els seus drets d’autor.