Sessió 9: Crear un bloc d'aula

Quan treballem un bloc d'aula és necessari donar accés al nostre alumnat. Cal que el vostre alumnat tingui l'identificador de l'Edu365 i que també estigui donada d'alta al servei de XTEC-Blocs. Afortunadament avui la majoria de nois i noies ja disposen d'un compte de correu a l'Edu365. Caldrà tan sols que els doneu d'alta al servei de XTEC-Blocs:

El professorat és l'administrador absolut del bloc i ell gestiona els usuaris que poden tenir accés als continguts del bloc. Per gestionar usuaris i crear accessos cal accedir al panell d'administració del bloc utilitzant el nom d'usuari/ària i contrasenya. Seleccioneu l'opció Autors i usuaris. Introduïu el correu electrònic de l'alumne dins el camp Afegeix un usuari/ària a la comunitat. Quan convideu a algú a participar en el vostre bloc, li heu d'assignar un perfil. Cada perfil suposa una sèrie de permisos que permeten al subjecte realitzar unes determinades accions o no. El perfil que triem per al nostre alumnat es el de contribuïdor/a. Aquest perfil li permet escriure i editar els seus articles però no pot publicar-los. Cal que l'administrador del bloc li permeti i doni permís per publicar els seus escrits .

Per eliminar els usuaris o canviar els drets dels usuaris cal que accediu a la pestanya Usuaris i la secció Autors i usuaris.

Privadesa del bloc

Si el que preteneu és ser discrets en la publicació de la feina dels vostres alumnes, podeu optar per configurar el vostre bloc de tutoria com a bloc privat. Això vol dir que no serà buscat per cap cercador, no apareixerà a les llistes del portal i només es podrà visitar des de la seva URL. Quan obriu un bloc podeu decidir si voleu que sigui públic o privat:

Aquesta característica es pot variar en qualsevol moment des del panell d'administració. Tan sols cal seleccionar la pestanya Opcions i l'apartat Privadesa. Wordpress us demana si voleu que el vostre bloc sigui públic o privat. Desprès de triar l'opció desitjada, premeu el botó Actualitza les opcions.