1r ESO     curs 2004-05

GARRIGA, PILAR. Un estiu a Borneo. Ed. Barcanova. Barcelona: 2003

Proposta de treball:                               tornar

1. Situar en un mapa del món els llocs citats en el llibre.

2. Buscar en una enciclopèdia la descripció dels orangutans i fer-ne un resum en català. (6 línies).

3. Si voleu podeu visitar la pàgina web: www.orangutan.org  i  veure l’apartat  Slideshow! de la pàgina inicial. (s’intentarà fer-ho a l’institut per tal que tothom ho pugui veure)

4. Per a cada capítol:

1. Fer la llista de tots els personatges que apareixen  a cada capítol.

2. Recollir la descripció dels personatges principals de cada capítol.

3. Fer la llista dels fets que passen a cada capítol (2-3 línies!)

4. Buscar en una enciclopèdia els noms de personatges que són citats i fer un petit

resum en català sobre el personatge. Si es busca a internet caldrà obligatòriament,

escriure un resum propi a partir del que s’hagi trobat.

5. Cal buscar el mots de vocabulari que no s’entenguin i copiar la definició. Com a mínim caldrà incloure la definició de 25 mots.

Caldrà presentar el dossier de lectura escrit en fulls DINA-4, blancs, sense forats, escrits per una cara a mà, en bolígraf i bona lletra, amb una portada i un índex, grapats. A la portada hi ha constar, el nom i cognoms de l’alumne, el nom i l’autora del llibre, el curs de l’alumne i la data d’entrega.

Possibilitats complementàries:

- treballar la carta a partir de les que hi ha en el llibre  Disposició, parts, encapçalament i comiat, data...

Escriure una carta als pares des d’unes colònies d’estiu, per exemple.

- fer un recull de mots de l’indonesi, de l’holandès i de l’anglès que surten al llibre i construir un petit diccionari (treballar l’ordre alfabètic, aprofitar per parlar de la diversitat lingüística...)

Llocs on es protegeixen els orangutans

ELABORAT PER Marta Ibàñez