FITXA DE LECTURA ---- 3 r d’ESO curs 2004-5                  tornar

 

      

 

ORIENTACIONS GENERALS : has d’anar construint un dossier amb un seguit d’informacions de la lectura. Cal que t’organitzis una subcarpeta on vagis col·leccionant els treballs i apunts de lectura, d’aquesta forma al final podrà elaborar el dossier molt fàcilment.

 

1. Cal mirar d’entendre tots els mots i expressions de la lectura. Si no saps què vol dir alguna cosa, consulta el diccionari i escriu l’explicació en un apartat de vocabulari. Si malgrat tot, no ho has entès, pregunta-ho a classe i apunta les explicacions que et donin.

 

2. Busca què és un diari i un dietari, i copia la definició que trobis.

 

3. Situa en un mapa mut on és Damasc, Beirut, Síria, el Líban i altres llocs que vagin sortint a la lectura.

 

4. Explica qui és la persona que escriu el diari. Com és? Quants anys té? Què fa? Com és la seva família? On viu? Qui són els seus amics? Vés posant les pàgines on trobis aquesta informació al costat de cada resposta teva. Hauràs d’anar completant la informació a  mesura que vagis llegint, o sigui que prepara un full per anar recollint la biografia que et demanen.

 

Quins són els altres personatges que van sortint? Explica per a cadascun la relació que tenen amb el protagonista. No t’oblidis d’apuntar les pàgines on vas trobant cada informació.

 

5. On passa la història? A quins llocs exactament? Vés fent el mateix que per la pregunta anterior. Aquest serà l’apartat dels llocs.

 

6.  Vés apuntant quants mesos i anys ens va explicant l’autor en cada apartat de lectura que et tocarà a cada setmana. Escriu la pàgina on comença cada  any i numera els anys. Aquest és l’apartat del temps.  Després podrem comentar quines coses explica o no durant cada any i perquè ho fa.

 

7. Dividirem la lectura en setmanes per assegurar-nos que podem fer-ho de forma total i reflexiva. Cada setmana hauràs de respondre les preguntes anteriors a mesura que puguis i a més a més, hauràs d’apuntar sis fets importants que tinguin lloc en aquell fragment del llibre.

 

1a setmana: fins a la pàgina     37

2a setmana: fins a la pàgina     67

3a setmana: fins a la pàgina     96

4a setmana: fins a la pàgina   125

5a setmana: fins a la pàgina   154

6a setmana: fins a la pàgina   196

 

 

Pensa que cada setmana et faran unes preguntes sobre el fragment (oralment o per escrit) i les podràs contestar si has fet la feina ben feta.

 

Al final, caldrà que presentis un dossier amb tot el material que hauràs anat elaborant durant les setmanes de lectura i de comentaris a classe. Aquest dossier ha de ser ben escrit, amb les faltes corregides, s’ha de presentar amb els fulls blancs DINA4, amb un índex, els fulls grapats grapats, amb una portada que indiqui el títol del llibre i l’autor, el teu nom i el curs. S’anunciarà el dia d’entrega del dossier. Al mateix temps es podrà plantejar de fer un examen sobre la lectura i els treballs elaborats.

 

Però, pensa, que per damunt de tot la lectura és una aventura apassionant que ens permet conèixer persones, llocs, móns i fets molt interessants i compartir-los amb els companys.

 

Una ajudeta!

 

 

Guió elaborat per Marta Ibàñez. Setembre 2004.