1. Història
CENTRES
I PROFESSORAT
Assessorar
als centres
en
l´elaboració, aplicació i revisió de la concreció
del
currículum a l´escola,
en
aspectes
psicopedagògics
i d´atenció
a
la diversitat d´alumnes.
concreció d´objectius i continguts per equilibrar tipus de capacitats i prioritzar de cara a alumnes amb NEE
formes de diversificar i flexibilitzar activitats, i aspectes organitzatius per optimitzar recursos, espais, agrupaments, horaris,...
formes d´avaluació que ajudin a prendre decisions i tinguin en compte les diferències
criteris per elaborar materials i seleccionar els més adequats.
Assessorar
al professorat en tot allò que faci referència a l´atenció a
la
diversitat a l´aula.
col·laborar en l´avaluació de NEE dels alumnes, per determinar si necessiten ajuts i de quin tipus, en col·laboracióamb mestres, professors, especialistes i serveis específics
participar en l´elaboració i seguiment d´adaptacions,en col·laboracióamb mestres, professors, especialistes i serveis específics
assessorar formes d´organització de les activitats per oferir oportunitats de participació als alumnes amb menys recursos
assessorar formes d´atenció específica per alguns alumnes
Participar
en les actuacions que es relacionin amb l´orientació
escolar
i professional
dels
alumnes. Adreçat
a alumnes, famílies i equips docents.
Participar
en l´elaboració, aplicació i revisió del Pla
d´ Acció Tutorial
ALUMNES I FAMÍLIES
Avaluar
necessitats dels alumnes amb NEE i proposta d´escolarització a través
d´un dictamen previ a la matriculació
Informar
i orientar les famílies d´alumnes
que
necessitin suport i orientació en relació
a
l´atenció educativa dels seus
fills.
Promoure
i participar en programes d´informació o de formació adreçats
a les famílies per col·laborar en l´establiment
d´una adequada relació entre famílies i centres.
SECTOR
Col·laborar
amb d´altres programes o serveis educatius del Departament, d´altres Departaments
o de les Administracions locals
Aportar
suport i criteris tècnics psicopedagògics a
altres
òrgans de l´administració educativa
3. Relació de serveis que
intervenen en el centre
1.
qui demana la intervenció de l´especialista?
2.
amb qui es coordina?
3.
com es coordina i avalua?
quan aquest alumne necessita un ajut específic, detectat
pel mestre de la seva classe o bé ja bé detectat per algun servei (SAP, EAP,
EAP ESPECÍFIC) rep un suport del mestre d´EE.
El
mestre d´EE
La
intervenció del mestre d´EE la pot demanar:
el
mestre tutor
pel
consell del dictamen de matriculació:
fet
per l´EAP, i de vegades amb col·laboracióamb EAP
específic.
S´acorda la seva intervenció conjuntament el mestre
tutor, el mestre d´EE i l´EAP després de l´avaluació
amb
el mestre tutor (de vegades el cicle)
amb
el logopeda, o el mestre d´invidents.
el
professional de
l´EAP,
setmanalment
la
tasca del mestre d´EE es coordina i s´avalua conjuntament amb l´escola i l´EAP
La
seva tasca està regida pels criteris i acords presos en el PCC respecte el
tractament de la diversitat i les
NEE
dins d´aquest marc.
forma
part del claustre de l´escola i pertany a un cicle
fa
un Pla de Treball per el curs i una memòria
avaluativa
la
intervenció del logopeda o el mestre d´invidents es
demana:
a
través del dictamen fet per l´EAP, i l´EAP específic
a
través de l´avaluació que fa l´EAP a demanda del mestre tutor pel que fa als
trastorns de llenguatge, on es prioritza.
El
logopeda i el mestre d´invidents es coordina:
amb l´EAP de la zona
el CREDA assessora la seva
tasca i li dona formació.
El CREDA
a través dels Plans de treball i de les memòries.
Altres
serveis en que es coordina l´EAP
SAP:
Servei d´Atenció primerenca. Depèn de Benestar Social. Atenció als infants
de 0 a 4 anys. La coordinació és en el moment de matriculació d´alumnes amb
possibles NEE.
EAPS
ESPECÍFICS: Depenen del Departament d´Ensenyament.
Són d´àmbit de Catalunya. Fan la valoració i seguiment de l´escolarització
dels alumnes amb handicaps concrets. La coordinació és aquesta valoració i
seguiment. Uns des del punt de vista i coneixement profund del handicap, i
nosaltres des del coneixement de l´escola, del currículum que es fa i dels recursos que té.
CREDA:
depenen del Departament d´Ensenyament. Són d´àmbit comarcal. Fan la valoració
i seguiment de l´escolarització dels alumnes amb sordesa. La coordinació és
aquesta valoració i seguiment, a través del logopeda.. Uns des del punt de
vista i coneixement profund del handicap, i nosaltres des del coneixement
de l´escola, del currículum que es fa i
dels recursos que té.
CSMIJ:
depenen del Departament de Sanitat. Fan un tractament clínic ambulatori de problemes concrets. La coordinació és de
traspàs d´informació.
COMPENSATÒRIA
: És un programa del Departament d´Ensenyament.
Col·laboren amb l´escola a facilitar la plena integració escolar dels
alumnes d’incorporació tardana i/o amb risc de marginació social per la situació
socio-cultural de les seves famílies.
SEDEC: depenen
del Departament d´Ensenyament.
Col·laboren
amb l´escola
en
el treball d´immersió
lingüística.
SERVEIS
SOCIALS: depenen dels Ajuntaments. Fan treballs
amb les famílies. La coordinació és a través de la demanda que l´escola o
nosaltres els fem de la seva intervenció o bé que ells ens informen de la
seva actuació amb algunes famílies.