La història de l'EE

Una conferència el 12 de juliol de 2000

La història

3ra època: Dels 90 fins ara més o menys

En aquests decrets es parlava del principi de comprensivitat en l'atenció dels alumnes i afavorir així l'atenció a la diversitat i als diferents ritmes d'aprenentatge. Diversitat que, entesa com un element positiu, demana un currículum que faciliti a tots els alumnes l'adquisició de capacitats generals al mateix temps que d'altres de més específiques

Atenció als alumnes amb necessitats educatives especials, amb prioritat dels que presenten disminucions greus i permanents i dificultats d'aprenentatge i mancances degudes a la situació sociocultural de les famílies.

a) Col laborar amb els mestres tutors o tutores en l'elaboració de materials específics i/o adaptats.

b) Intervenir dins l'aula ordinària

c) intervenir en situacions escolars de treball individual o de petit grup fora de l'aula

Sense perjudici del que es consideri més adient en cada cas, es tendirà a realitzar l'atenció educativa específica en les situacions escolars ordinàries.

Participació en l'elaboració d'adaptacions curriculars, conjuntament amb els mestres tutors o tutores i amb la col·laboració de l'EAP del sector.

Des d’un punt de vista curricular, qualsevol alumne pot experimentar dificultats a l’escola. És un aspecte normal de l’escolaritat. Un alumne que progressi lentament pot sentir-se globalment satisfet en el seu treball.

S’ha de reconèixer la individualitat de cada alumne i considerar-la com una qualitat positiva que pot enriquir a la resta de la classe.

Les dificultats en els alumnes han de suggerir maneres de millorar la pràctica docent, ja que Les dificultats d’aprenentatge poden ser conseqüència de les decisions preses pels professors en quant a la forma en que organitzen l’aula. Per tant també poden ser evitades per ells.

El primer objectiu és millorar les condicions generals d’aprenentatge a partir de l’avaluació les dificultats experimentades pels alumnes a la classe.

I el segon, el més important és la col·laboració i cooperació entre els professionals d’un centre fan que es pugui compartir experiències. Això permet treballar i millorar la pràctica en un ambient de confiança i recolçament.

De veure les dificultats de l’individu i treballar sobre elles a l’AEE i fer-nos responsables d’aquells alumnes com si fossin "de l’aula"

Veure les NEE envers el currículum i col·laborar conjuntament amb el mestre tutor, adaptant el currículum a

veure que el treball col·lectiu pot ajudar a l’individu. I que qualsevol pot tenir dificultats. Com millor organitzem la classe, com fem una cultura de col·laboració entre els mestres, millor es pot acollir les NEE dels alumnes.