Posició inicial: 
Asseguts/des 
            1a Visualització 
                Desenvolupament: 
            
              
                - En inspirar, obriu progressivament la mà  dreta com una flor que s’obre.
 
                - En expirar, tanqueu-la lentament tal com fan  algunes flors quan el sol es pon.
 
                - Repetiu aquest moviment diverses vegades.
 
                - Imagineu que els vostres dits són lleugers i  delicats com pètals, imagineu la forma, el color, l’olor i el nom de la flor.
 
                - Feu el mateix amb la mà esquerra, després amb  les dues mans. Podeu pensar cada vegada en una flor diferent. 
 
                - Ara observeu i sentiu la diferència entre la  part alta del cos i la part baixa.
 
                - Torneu a començar l’exercici, ara amb els  dits  i amb el peu dret, tot seguit amb  els dits i amb el peu esquerre i després amb tots dos al mateix temps.
 
                - Observeu què passa.
 
                - Refeu aquest exercici, aquesta vegada amb les  mans i amb els peus al mateix temps.
 
               
             
            2a Visualització 
                Desenvolupament: 
            
              
                - Cada vegada que us nomeni una part del cos,  poseu-hi una mà, després imagineu el moviment d’una flor que s’obre i es tanca.
 
                - No oblideu que podeu canviar de flor quan  vulgueu, sentir la seva olor i veure el seu color.
 
               
              Efectes: 
              
                - Aquestes exercicis ajuden a prendre  consciència del món exterior i de l’interior. 
 
                - L’experiència de recolliment és un pont per sentir-se  interiorment com estic “ara”,  centrar-se  en el moment present.
 
                             
              Observacions: 
En aquesta 2ona  visualització, comenceu demanant la concentració en el melic, després en el  cor, la gola, el mig del front i la coroneta. 
              En acabar els exercicis de  visualitzacions, és bo fer parlar els/les alumnes sobre com han viscut  l’experiència, què han sentit...  
                 |