3.2.5 > PRATHYAHARA: LA RELAXACIÓ, FONT D'ENERGIA
porta tancada

3.2.5.3 > TANQUEM PORTES

Asseguts/des amb l’esquena dreta.

Desenvolupament:

1. Primer observeu el que jo faig, per tal de fer-ho després vosaltres. Ens imaginem que el nostre cap és una casa: els nostres ulls i les nostres orelles són les portes. Ara aprendrem a tancar les portes:
  2. Per descansar els ulls, tanquem les parpelles i posem suaument l’índex sobre la línia de les celles.
  3. Amb els polzes, tanquem les orelles i no sentim res
  4. Per reposar la llengua, la replegueu lleugerament cap enrere, contra el paladar, amb la boca tancada.
  5. Quan haureu tancat les portes sentireu molt bé la vostra respiració, com les onades sobre la sorra de la platja.
  6. Compteu 7 onades (cada onada és una inspiració-expiració). Tot seguit, retireu les mans i obriu els ulls.

Vincle amb la tradició:
Aquest exercici és una simplificació de la tècnica de yoni mudra. (retirada dels sentits)

• El tancament de portes és una pràctica potent, els/les alumnes comprenen immediatament que desconnectant de l’exterior, reposen els sentits.

• Excel·lent exercici quan els/les alumnes estan cansats pel soroll, sobretot al final del dia. Regenera l’estat mental.

Després de la realització d’aquest exercici, és convenient preveure un treball  que s’hagi de fer en silenci.