3.2.1 > YAMA: CONVIURE
 ballar emocions

ballar com els indis

3.2.1.4 > BALLAR COM ELS INDIS

Dempeus, formant un cercle força ampli.

Desenvolupament

1. Porteu la mà dreta a l’alçada del  front amb el palmell obert a uns 30 cm.de distància. Gireu al voltant d’un eix format per un dels vostre peus que ha d’estar absolutament fix sobre el sòl,  volteu el més lentament possible, fixant la vostra mirada en el punt del palmell.
  2. Quan sentiu l’ordre alentiu progressivament la vostra dansa i seieu, tanqueu els ulls.
  3. Obriu els ulls.

Vincle amb la tradició:
Tècnica clàssica de ioga “trataka” (Hatha Ioga)

• Orienta la concentració del grup envers la persona. Dóna seguretat a la persona que gira al mig.

• Abans d’una activitat que requereixi el treball de grup
  • Per preparar un treball creatiu amb intervenció o no del cos
  • És interessant incloure’l en el treball de tutoria per cohesionar el grup

El/la professor/a pinta un punt de color (amb pintura tempera /un retolador fàcil d’esborrar/un gomet) al mig del palmell de la mà dreta de cada alumne/a. Aquest punt servirà com a  objecte de concentració.

Alerta:
Quan els/les alumnes  fan aquesta dansa, cal que el/la professor/a estigui molt atent/a al que concerneix la rapidesa de la rotació dels ulls, la postura de la columna vertebral i la fixació del peu al terra.

Variant: FER BALLAR LES EMOCIONS

El grup es posa en cercle i balla donant voltes, fent moviments d'expulsió de braços, cames, cos, espatlles, cap, peus, ulls, boca... cadascú/una mou tots els membres del seu cos, alliberant tensions i mostrant alegria.
Un membre que es queda al centre mostra la tristesa, pot estar dempeus donant voltes sobre si mateix amb expressió trista i abatuda o assegut/da replegat sobre si mateix/a. Quan es cansa de sentir la tristesa, convida un dels membres del cercle a ocupar el seu lloc, aleshores, aquest es posa al centre i l’altre s’incorpora al grup i s'incorpora a l’alegria.

Exercici adient per fer un treball sobre les emocions. Es poden treballar diferents emocions, compartint-les i a la vegada se’n poden observar les manifestacions externes des de la distància.