Posició inicial:
Asseguts/des o dempeus
Desenvolupament:
Primera etapa:
- Ulls tancats, mans juntes
- Fregueu-vos les mans molt fort fins que estiguin ben calentes
- Separeu una mà de l’altra una mica, sense que es toquin, un palmell davant de l’altre.
Sentiu l’energia que es desprèn a causa del fregament, aneu-les separant poc a poc fins a no sentir cap vibració. Encara que aquesta energia és invisible a l’ull, és percebuda amb intensitat per les mans i els dits.
Segona etapa:
- Refeu l’exercici de dos en dos: fregueu-vos de nou les mans i poseu-vos davant d’un company/a.
- Poseu les vostres mans esquerres davant per davant, sense que els palmells es toquin. Separeu progressivament i molt lentament la vostra mà de la de l’altre/a, posant molta atenció per sentir la vibració de la mà que s’allunya.
- Repetiu l’exercici amb la mà dreta.
- Feu el mateix amb les dues mans.
Tercera etapa:
Abans de començar l’exercici cal decidir quin dels dos membres del grup serà el mirall: aquest seguirà amb els ulls tancats els gestos que l'altre membre faci amb la mà, el qual es mou davant del mirall.
- Fregueu-vos les mans i poseu les vostres mans esquerres una davant de l’altra.
- El que fa de mirall tanca els ulls. L’altre mou la seva mà tal com ell vol, molt lentament, i “el mirall” tracta de seguir-la segons les sensacions que tingui, sobretot sense tocar-la ni mirar-la.
- Invertir els rols.
Vincles amb la tradició:
En el ioga, se sap que el cos físic desprèn una irradiació a la qual, la major part de la gent és sensible, encara que no en siguin conscients, això pot explicar l’emergència espontània de la simpatia i l’antipatia (àtoms corbs)
Efectes:
- Aquest exercici té la finalitat de prendre consciència dels efectes “subtils” pels quals es manifesta la presència de l’altre i, a la vegada, anul·lar les reaccions de rebuig mitjançant el joc, la qual cosa acostuma a ser agradable.
Moment favorable:
- Al començament de curs o trimestre, trenca el gel i cohesiona.
- En iniciar una sessió de classe.
- Pel cansament o tensions produïdes després d’una activitat competitiva.
- A la primera hora de classe del dia, quan s’arriba de fora i fa fred.
Observacions:
Es convenient fer expressar el que senten: expressió d’emocions i de sentiments.
Remarcar que escoltant el que passa a “l’altre/a” el/la coneixem més.
Aquest exercici és vàlid per a totes les edats, tenint present que els joves són molt sensibles a l’energia que desprèn el cos.
|