Títol Full de Càlcul  Calc

Una cacera del tresor de l'àrea de tecnologia adreçada als alumnes de Secundària, de Cicles Formatius de Grau Mitjà i de Batxillerat

Correu

©  MARIA DEL MAR LLUELLES PERERA

Icono de conformidad con el Nivel A,
	de las Directrices de Accesibilidad para
	el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
Fila 11

INTRODUCCIÓ

L'OpenOffice.org Calc és un gestor de fulls de càlcul lliure que forma part del paquet ofimàtic OpenOffice.org. Ens permet introduir dades i fórmules de diferent tipus, fer càlculs, dissenyar gràfics, obrir, desar i exportar arxius en molts altres formats diferents de l'original, d'extensió ods.

PREGUNTES

1. Què és el calc? Quina és la seva funció?
  2. Quins elements conté la finestra del calc?
  3. Com es classifiquen les funcions?. Posa dos exemples de cadascuna d'elles.
  4. Quines son les opcions del menú format\columna? Comenta la utilitat de cadascuna d'elles.
  5. Com podem donar format als números? Quines categories podem escollir?. Posa un exemple de cadascuna d'elles.
  6. Què ens permet el format condicional?. Posa un exemple i comenta'l.
  7. Quins passos seguirem per afegir un diagrama amb l'auxiliar?
  8. Com podem millorar la presentació d'un gràfic?
  9. Com visualitzarem els valors d'un gràfic?
  10. Saps la diferència entre les referències a les cel·les relatives, absolutes i mixtes?
  11. Quin tipus d'informació poden contenir les cel·les d'un full de càlcul?
  12. Com podem validar les dades introduïdes en una cel·la?
  13. Quines funcions coneixes? Pots posar un exemple de cadascuna d'elles?
  14. Què és una macro? Com es crea? Com s'executa?
  15. Com assignarem una combinació de tecles a una macro?
  16. Què és un formulari? Quina finalitat té? Com el crearem?
  17. Quins tipus de controls coneixes? Quina és la utilitat de cadascun d'ells?
  18. Com es pot immobilitzar una columna? Com es pot amagar una fila? Com es poden fusionar les cel·les?
  19. Quina és la utilitat d'un filtre? Quins tipus de filtres conèixes? Posa un exemple de cadascun d'ells.
  20. Què són els atributs de la cel·la? Què ens permeten modificar?
  21. Com es pot copiar un full d'un llibre a un altre?
  22. Com s'exporta un full de càlcul a format html? Què inclou el nou document?
  23. Quina és la utilitat de les taules dinàmiques?  Quins camps ens cal definir per poder-les crear?
  24. Fes un llistat de totes les fórmules i funcions explicades a l'aula, comenta-les breument i posa un exemple de cadascuna d'elles.

LA GRAN PREGUNTA

Fes un estudi estadístic de la teva comarca o municipi. Per això cal que consultis les dades en la web de L'Institut d'Estadística de Catalunya i que les introdueixis en un full de càlcul. Realitza posteriorment totes les operacions necessàries per obtenir resultats: percentatges, mitjanes... i representa-les gràficament. Finalment dóna format al full de càlcul i exporta'l amb pdf i html.

RECURSOS D'INTERNET ON TROBARÀS INFORMACIÓ

Gràfic de sectors de la Comarca del Segrià. Any 2006