*

MATERIALS DIDÀCTICS SCORM

Objectes Scorm

Una cacera del tresor adreçada a tots els educadors que vulguin elaborar materials didàctics digitals amb l'editor eXelearning

Maria del Mar Lluelles Perera

mlluelle@xtec.cat






INTRODUCCIÓ


SCORM (Sharable Content Object Reference Model) és un conjunt d'especificacions que permeten crear, empaquetar i distribuir material educatiu en diferents sistemes de gestió d'aprenentatge. Un paquet SCORM pot incloure pàgines web, gràfics, programes Javascript, presentacions Flash, Jclics, eines web 2.0 i d'altres aplicacions que funcionin en un navegador web. El model SCORM promou l'accessibilitat, l'adaptabilitat, la durabilitat, la interoperabilitat i la reusabilitat de tots els seus productes finals.

Una eina per a crear objectes SCORM és l'editor eXelearning, que ens permet elaborar materials didàctics digitals sense necessitat de conèixer els llenguatges HTML i XML. El seu principal avantatge és que podem exportar els nostres treballs en diferents formats: html (capeta autodeplegable o fitxer zip), fitxer de contingut IMS, SCORM 1.2 (moodle), Common Cartridge, pàgina simple, fitxer de text o notes iPOD.

PREGUNTES



  1. Què és eXelearning?
  2. Quins menús conté? Quines opcions trobem en cada menú?
  3. En quina extensió es guarda un arxiu?
  4. En quins formats podem exportar un arxiu? Quina és la utilitat de cada format?
  5. Què ens permet l'opció combinar?
  6. Com podem canviar la llengua d'eXelearning?
  7. Com podem canviar la llengua del text?
  8. Com podem canviar el disseny del nostre web?
  9. Cuántes subfinestres té la finestra propietats? Quina és la utilitat de cadascuna d'elles?
  10. Què son els iDevices? Pots comentar-ne un mínim de 10?
  11. Què ens permet posar l'iDevice Text lliure? I que ens permet inserir?
  12. Com podem combinar les cel·les d'una taula?
  13. Com podem embedir una aplicació web 2.0?
  14. Com podem inserir un jclic?
  15. Amb quina finalitat s'utilitzen les llicències creative commons? Quantes n'hi ha en total? Pots comentar-les breument?

LA GRAN PREGUNTA



Consisteix en elaborar i dissenyar una unitat didàctica o un nucli d'activitat, amb l'editor eXelearning, per poder-la treballar a l'aula. Es recomana també compartir-la a la biblioteca d'Alexandria.

RECURSOS D'INTERNET



ExeLearning











AVALUACIÓ



L'avaluació d'aquesta cacera la realitzarà el mateix docent en funció de la qualitat del producte final obtingut. Per estar ben satisfets del treball realitzat hauríeu de sumar més de 15 punts.

Autoavaluació
RÚBRICA DEL PRODUCTE FINAL
Just (1 punt) Correcte (2 punt) Bé (3 punts) Molt bé (4 punts) Total
Estructura El material no està estructurat El material té una estructura ibàsica El material presenta una bona estructura i una bona organització El material es troba molt ben organitzat amb pàgines que contenen temes, seccions i apartats. És força usable
Disseny No s'utilitza cap estil El disseny està poc cuidat. No hi ha prou contrast entre el color de la lletra i el fons, la qual cosa dificulta la lectura El disseny és clar però pot millorar-se S'utilitza un estil propi força elegant. La combinació de colors utilitzada és molt adient
Contingut El contingut desenvolupat és insuficient El contingut s'ajusta als objectius que volem assolir El material elaborat és molt concret, clar i entenedor El contingut és molt didàctic i competencial. Conté material de reforç i d'ampliació
Activitats S'han elaborat tan sols un màxim de dues activitats S'han elaborat fins a cinc activitats de diferent tipus S'han elaborat un mínim de vuit activitats amb diferents metodologies Hi han activitats d'ensenyament aprenentatge de cadascun del mòduls iDevices. Segueixen les recomanacions dels indicadors de nivell de riquesa competencials
Estratègies metodologiques Es preveuen els mateixos continguts i activitats per a tot el grup classe S'ha tingut en compte l'atenció a la diversitat tant en la creació dels continguts com en l' elaboració de les activitats Es plantegen diferents metodologies de treball per tal d'aconseguir millors resultats Es potencia el treball competencial a l'aula utilitzant un ampli ventall de metodologies
Total