SCORM (Sharable Content Object Reference Model) és un conjunt d'especificacions que permeten crear, empaquetar i distribuir material educatiu en diferents sistemes de gestió d'aprenentatge. Un paquet SCORM pot incloure pàgines web, gràfics, programes Javascript, presentacions Flash, Jclics, eines web 2.0 i d'altres aplicacions que funcionin en un navegador web. El model SCORM promou l'accessibilitat, l'adaptabilitat, la durabilitat, la interoperabilitat i la reusabilitat de tots els seus productes finals.
Una eina per a crear objectes SCORM és l'editor eXelearning, que ens permet elaborar materials didàctics digitals sense necessitat de conèixer els llenguatges HTML i XML. El seu principal avantatge és que podem exportar els nostres treballs en diferents formats: html (capeta autodeplegable o fitxer zip), fitxer de contingut IMS, SCORM 1.2 (moodle), Common Cartridge, pàgina simple, fitxer de text o notes iPOD.
Consisteix en elaborar i dissenyar una unitat didàctica o un nucli d'activitat, amb l'editor eXelearning, per poder-la treballar a l'aula. Es recomana també compartir-la a la biblioteca d'Alexandria.
L'avaluació d'aquesta cacera la realitzarà el mateix docent en funció de la qualitat del producte final obtingut. Per estar ben satisfets del treball realitzat hauríeu de sumar més de 15 punts.
RÚBRICA DEL PRODUCTE FINAL | |||||
---|---|---|---|---|---|
Just (1 punt) | Correcte (2 punt) | Bé (3 punts) | Molt bé (4 punts) | Total | |
Estructura | El material no està estructurat | El material té una estructura ibàsica | El material presenta una bona estructura i una bona organització | El material es troba molt ben organitzat amb pàgines que contenen temes, seccions i apartats. És força usable | |
Disseny | No s'utilitza cap estil | El disseny està poc cuidat. No hi ha prou contrast entre el color de la lletra i el fons, la qual cosa dificulta la lectura | El disseny és clar però pot millorar-se | S'utilitza un estil propi força elegant. La combinació de colors utilitzada és molt adient | |
Contingut | El contingut desenvolupat és insuficient | El contingut s'ajusta als objectius que volem assolir | El material elaborat és molt concret, clar i entenedor | El contingut és molt didàctic i competencial. Conté material de reforç i d'ampliació | |
Activitats | S'han elaborat tan sols un màxim de dues activitats | S'han elaborat fins a cinc activitats de diferent tipus | S'han elaborat un mínim de vuit activitats amb diferents metodologies | Hi han activitats d'ensenyament aprenentatge de cadascun del mòduls iDevices. Segueixen les recomanacions dels indicadors de nivell de riquesa competencials | |
Estratègies metodologiques | Es preveuen els mateixos continguts i activitats per a tot el grup classe | S'ha tingut en compte l'atenció a la diversitat tant en la creació dels continguts com en l' elaboració de les activitats | Es plantegen diferents metodologies de treball per tal d'aconseguir millors resultats | Es potencia el treball competencial a l'aula utilitzant un ampli ventall de metodologies | |
Total |