MOSAIC CAMP NOU

GUIA DIDÀCTICA


1.- OBJECTIUS GENERALS D'AQUESTA WEBQUEST
Aquesta WebQuest s'adreça als alumnes del Cicle Inicial de Primària que presenten dificultats en la lectura i als de Necessitats Educatives Especials. El seu objectiu és el de fomentar l'aprenentatge de la lecto-escriptura mitjançant la realització de diferents activitats utilitzant el Barça i les TIC com a elements motivadors.
2.- ORGANITZACIÓ DELS ALUMNES, RECURSOS I ESPAI
Per desenvolupar aquesta WebQuest, els alumnes han de tenir uns coneixements mínims d'informàtica:
  • Fer anar un navegador
  • Saber realitzar activitats Clic.
  • Copiar i pegar imatges d'internet.
  • Saber utilitzar un processador de textos.
  • Saber utilitzar un programa de dibuix.
  • Saber utilitzar un programa de presentacions.
  • Conèixer un full de càlcul.
Per realitzar aquesta WebQuest els alumnes hauran de disposar dels recursos seguents:
  • Un ordinador per cada dos alumnes.
  • Connexió a Internet.
  • El programari necessari per a desenvolupar les diferents activitats: navegador, editor de text, programa de dibuix, programa de presentacions, full de càlcul, Clic 3.0.
  • Una impressora.
Haurem de preveure també un lloc de treball on, a més dels ordinadors connectats a INTERNET, es disposi d´espai i estris suficients per escriure, dibuixar, retallar...
3.- AVALUACIÓ
Els alumnes abans de començar a treballar han de saber com i de què seran avaluats perquè:
  • Els ajuda a pensar.
  • Els orienta sobre el què s´espera d´ells.
  • Els fa fixar en tots els detalls.
  • Potser s’esforçaran a fer un millor producte final.
També és útil per als professors que apliquin una WQ no disenyada per ells, perquè:
  • Els pot ajudar a adonar-se d´allò que fa que un producte final sigui bo i per què.
  • Els dóna pistes d´on han de posar més èmfasi.
  • Els mostra quins detalls són més significatius.
  • Els indica cap on han de dirigir l´atenció de l´alumne.
  • Els dona arguments per a millorar la qualitat de les seves instruccions als alumnes.
En qualsevol treball amb alumnes podem avaluar moltíssimes coses: conceptes, procediments, actituts, desenvolupament de les estratègies de cerca, elaboració dels gràfics, producte final, la construcció del coneixement...

Per aconseguir una major objectivitat en l’avaluació apareix les llistes de comprovació anomenades
RÚBRIQUES!


INDEX

Icono de conformidad con el Nivel A, 
	de las Directrices de Accesibilidad para 
	el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI

JORNADA TALLERS DE CREACIÓ DE MATERIALS PER A LES NEE 2006