1.-
OBJECTIUS GENERALS D'AQUESTA WEBQUEST
Aquesta
WebQuest s'adreça als alumnes del Cicle
Inicial de Primària que presenten dificultats
en la lectura i als de Necessitats Educatives
Especials. El seu objectiu és el de fomentar
l'aprenentatge de la lecto-escriptura mitjançant
la realització de diferents activitats
utilitzant el Barça i les TIC com a elements
motivadors.
2.- ORGANITZACIÓ DELS ALUMNES,
RECURSOS I ESPAI
Per
desenvolupar aquesta WebQuest, els alumnes han
de tenir uns coneixements mínims d'informàtica:
- Fer anar un navegador
- Saber realitzar activitats
Clic.
- Copiar i pegar imatges
d'internet.
- Saber utilitzar un
processador de textos.
- Saber utilitzar un
programa de dibuix.
- Saber utilitzar un
programa de presentacions.
- Conèixer un
full de càlcul.
Per
realitzar aquesta WebQuest els alumnes hauran
de disposar dels recursos seguents:
- Un ordinador per
cada dos alumnes.
- Connexió a Internet.
-
El programari necessari per a desenvolupar
les diferents activitats: navegador, editor
de text, programa de dibuix, programa de
presentacions, full de càlcul, Clic 3.0.
- Una impressora.
Haurem
de preveure també un lloc de treball
on, a més dels ordinadors connectats a INTERNET,
es disposi d´espai i estris suficients per escriure,
dibuixar, retallar...
3.- AVALUACIÓ
Els alumnes abans de començar
a treballar han de saber com i de què
seran avaluats perquè:
- Els ajuda a pensar.
- Els orienta sobre
el què s´espera d´ells.
- Els fa fixar en tots
els detalls.
- Potser s’esforçaran
a fer un millor producte final.
També
és útil per als professors que apliquin una
WQ no disenyada per ells, perquè:
- Els pot ajudar a
adonar-se d´allò que fa que un producte final
sigui bo i per què.
- Els dóna pistes d´on
han de posar més èmfasi.
- Els mostra quins
detalls són més significatius.
- Els indica cap on
han de dirigir l´atenció de l´alumne.
- Els dona arguments
per a millorar la qualitat de les seves instruccions
als alumnes.
En
qualsevol treball amb alumnes podem avaluar
moltíssimes coses: conceptes, procediments,
actituts, desenvolupament de les estratègies
de cerca, elaboració dels gràfics, producte
final, la construcció del coneixement...
Per aconseguir una major objectivitat en l’avaluació
apareix les llistes de comprovació anomenades
RÚBRIQUES!
|