Poder impartir les diferents unitats o nuclis d’activitat mitjançant el recurs de les caceres del tresor obre un marc molt ampli de possibilitats didàctiques. No tan sols permet un aprenentatge més àgil i pràctic, sinó que abraça tots els àmbits de l'avaluació. En primer lloc, és un instrument molt adequat per a l'avaluació inicial, això és, per saber quins coneixements previs tenen els alumnes sobre el tema. Lògicament, també facilita l'avaluació formativa, ja que a mesura que s’imparteix la unitat l'alumnat treballa fent servir els recursos d’internet més adients. Finalment, és una eina d'avaluació sumativa, ja que una part de la cacera s'inclou en l’examen. El treball a l'aula amb les caceres aconsegueix, a més, reforçar competències bàsiques transversals i, en general, millorar els resultats acadèmics. En aquest sentit, ajuda l'alumnat a sintetitzar els punts més importants de cada tema, al mateix temps que potencia la seva responsabilitat, l'autonomia personal i el treball cooperatiu i col·laboratiu, sempre respectant els diferents ritmes d’aprenentatge.
Aquesta webquest és fruit del treball a l'aula que realitzo amb alumnes de cicles formatius que tenen uns mínims coneixements d'editors web. Es tracta d’ampliar aquests continguts, de treballar a fons els fulls d’estils css i d’introduir el tema de l'accessibilitat web a través d’una cacera del tresor. Els resultats, desprès de realitzar totes les activitats contingudes en la webquest, son molt encoratjadors: els alumnes se sensibilitzen profundament amb el tema, aconsegueixen preparar els seus currículums, confeccionar les seves pàgines webs personals, realitzar estudis estadístics i presentar la majoria dels seus treballs en format web amb un nivell d’accessibilitat de prioritat 3 segons les 14 pautes d'accessibilitat al contingut en la web 1.0 recomanades per la WAI (Web Accessibility Iniciative).
Segones Jornades Webquest, Barcelona, 29 de març de 2008