NOVES TECNOLOGIES,

NOUS REPTES EN LA CONVIVÈNCIA DELS CENTRES DOCENTS

Aquest web fou realitzat durant el curs 2004-2005 gràcies a una llicència retribuïda concedida pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya (DOGC núm.: 4182 de 26.7.2004) i supervisada per Carme Alcoverro.

El treball s'estructura en tres parts: Tu, jo i la Xarxa, De paper i de bits i Les TIC i la gestió dels centres educatius.

A la primera part, Tu, jo i la Xarxa, trobareu materials didàctics (explicacions i propostes) per dur a les aules de 2n cicle d'ESO o de Batxillerat la reflexió sobre l'ús responsable de les TIC.

A la segona part, De paper i de bits, us presento

• alguns materials que he utilitzat en els crèdits variables de Diari, Revista i El vídeo;

• Escoles en Xarxa, un projecte de periodisme digital endegat des de Vilaweb i la revista Escola Catalana d'Òmnium Cultural a proposta meva que, a través d'un sistema de blocs, connecta centres educatius de secundària d'arreu dels països de parla catalana.

A la tercera part, Les TIC i la gestió dels centres educatius plantejo una sèrie de qüestions que solen preocupar a l'hora de gestionar els centres educatius en referència a les TIC i intento d'esbossar possibles sortides dins del marc legal vigent.

Laia Martín, professora de Llengua catalana i literatura del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya, llicenciada en Dret i diplomada en Dret i Noves Tecnologies (ESADE).