Consciència
i interiorització Del blog Educació emocional, una manera de viure, per M. Teresa Abellan Pérez. Quan acabem una sessió de treball, una reunió o una activitat nova és recomanable plantejar-nos què hem après, sentit, què ens ha agradat? per què? etc. Una manera de fer-nos conscients, consolidar i interioritzar els aprenentatges, esdeveniments i/o sentiments que ens aporta qualsevol activitat. Al cicle inicial hem decidit crear, dins lespai deducació emocional, un mural on després de cada sessió, i fent una reflexió conjunta, apuntarem impressions, aprenentatges, sentiments, descobert, etc. Les preguntes orientatives que proposa lAnna Carpena són: Què
he après? Aquest tipus de reflexions caldria aplicar-los en molts altres moments escolars en el cas dels infants i en altres moments en el cas de les persones adultes. Com a
mestra deducació especial, des de fa molt temps, estic habituada
a preguntar als alumnes en finalitzar la sessió. Una manera dacomiadar-nos
i avaluar la sessió de treball que serveix tant a linfant,
per interioritzar i ser conscient de laprenentatge incorporat. Daltra
banda , al mestre li serveix com a punt de referència i partida
per a organitzar i planificar la continuació del treball.
|