Com
sóc i com m'agradaria ser Del blog Educació emocional, una manera de viure, per M. Teresa Abellan Pérez.
Torna a sorgir la idea que de tot el material cal fer una adaptació sempre analitzant quin és lobjectiu de la sessió i sobretot, a qui va dirigida lactivitat. Un mateix material pot tenir funcionalitats i/o objectius diferents.
BLOC TEMÀTIC: Consciència emocional OBJECTIU i/o FINALITAT DE LA SESSIÓ: Prendre
consciència emocional de com ens sentim. AGRUPACIÓ: Gran grup FONT: Adaptació de M. Teresa Abellan dun altre material. RECURSOS I MATERIAL: Cartronets
amb dibuixos i qualitats de les persones DESENVOLUPAMENT: Sinicia la sessió explicant en que consistirà lactivitat i es fa una introducció de com podem ser les persones. Som iguals? Som perfectes? Cadascú sap com és? Cal anar arribant a la idea que som persones dins la globalitat. Amb els nens podem parlar de com som per fora i remarcar que per dins també duna manera determinada. Amb el material al davant , cartronets amb dibuixos i qualitats escrites, es dibuixen dos grans cercles a la pissarra i es demana que surti algun infant de forma voluntària. El nen/a ha de llegir el contingut del catró i decidir si lenganxa dins el cercle depenent de si creu té aquella qualitat o actitud. Com creus que ets? Una vegada el nen ha enganxat cada cartronet dins el cercle, la resta de compnays/es diuen què en pensen, si creuen que té una percepció errònia, encertada, etc. Més tard es fa el mateix amb el cercle, Com magradaria ser? En aquest feedback poden sortir les reflexions interessants respecte la perfecció de les persones, aclarir i conèixer el significat dalguns conceptes nous que els nens van dient com ara: què vol dir ser bona persona, plantejar-se si hi ha males persones al món, També
poden dir qualitats del nen que el material no reflecteix i es pot apuntar
a la pissarra amb el guix o enganxant un paper. La diversitat dopinions
del grup és la que pot enriquir la sessió. Cal veure-hi
la riquesa des de les diferències dopinions i percepcions. ACORDS PRESOS, COMPROMISOS ADQUIRITS Es pot repetir la sessió canviant lalumne/a.
|