No esperem, només, l’estona d’educació emocional

Del blog Educació emocional, una manera de viure, per M. Teresa Abellan Pérez.

No esperem l’estona d’educació emocional per fer-ne. Recordem que pretenem que sigui una FILOSOFIA DE VIDA. Qualsevol moment és bo per fer o dir quelcom i relacionar-nos de manera assertiva, per contactar i gestionar les nostres pròpies emocions.

L’altre dia vaig entrar a una classe del Cicle Superior i el tutor va demanar als alumnes fer un text escrit. Imagino que l’objectiu de l’escrit, tenint en compte que era el segon dia d’escola, era el de conèixer les espectatives dels alumnes i alhora saber el nivell de català de cada alumne.

Alguns van demanar una orientació més específica del què volia el mestre i aquest va apuntar a la pissarra:

Com em veig jo al Cicle Superior?
Què m’està agradant del Cicle Superior?

Propostes d’activitats que t’agradarien fer a Cicle Superior.
Quines emocions i sentiments tinc?
Què us agradaria aprendre?

No cal l’estona planificada dins l’horari escolar per a poder fer contactar amb els sentiments i emocions de molts moments a la vida escolar.