Sessions d'Educació Emocional al CEIP Llavorsí
Ens seiem fent una rotllana , ens mirem els uns als altres; ens fixem amb els trets físics : alçada,color dulls de cabell, de pell, nas . Cada nen
es posa de peu davant dun mirall i ens explica com és.
2ona
sessió: què sé fer bé i que no sé fer
gaire bé Objectiu : Prendre conciència del que sabem fer millor o pitjor Grans
i petits ens fiquem en una rotllana i pensem durant uns minuts quines
coses sabem fer bé i quines altres no fem tant bé,ja sigui
a casa, a lescola o be en general. Després ho posem en comú.
3ra sessió: Valorar positivament als altres
Ens col.loquem formant una rotllana . Un dells passa la pilota a un company dient la qualitat que més li agrada dell/ella. El que ha rebut la pilota tria un altre company-a i fa el mateix. Li passo la pilota a la / al perquè .. Qualitats que van nomenar : simpàtic- a, col.laborador-a, solidari -a , treballador-a, just, .
4ta sessió Sentir-se estimats i valorats
Desprès dhaver escoltat el conte, realitzem una sèrie de preguntes per debatre els sentiments que apareixen en el conte. Seguidament posem exemples de la pròpia experiència de cada nen/a. Per finalitzar lactivitat, fan un dibuix sobre els sentiments del protagonista del conte. Sentiments que van sorgir: Tristesa, menyspreu, neguit, confusió
5a sessió. Comentaris positius dun mateix i dels altres
Mentre un balla, els altres lanimen a fer moviments varis i que daquesta manera cada cop se senti més desinhibit. Els més petits han tingut dificultat a lhora de sortir sols al mig, per tant hem adaptat lactivitat i sha fet un grup de tres. Quan sha acabat el ball individual, comentem entre tots els moviments més sorprenents o que ens han agradat més. Per finalitzar lactivitat sortim tots a ballar.
6ena
sessió. TU i JO no veiem el mateix Objectius: Ens
col·loquem tots en rotllana i pengem una imatge. En
acabar posem en comú les diferents opinions o reflexions. 7ena
i 8ena sessió . TOTS SOM SUPERS Aprenem la cançó TOTS SOM SUPERS, analitzem frase per frase, el que diu. Intentem fer una adaptació de la cançó amb altres paraules que vulguin dir el mateix o semblant. I això és el que ens ha sortit. La cantem i lhem gravat en vídeo TOTS
SOM SÚPERS No
vulguis mai semblar el que no ets, AMB GRÀCIES SI US PLAU VIUREM MILLOR
- Valorar els avantatges dutilitzar les fórmules dagraïment i cortesia MATERIAL: - Paper blau ( si us plau) i groc ( gràcies) DINÀMICA: Ens reunim tota lescola a la mateixa classe, tot seguit introduïm lactivitat mitjançant un conte, El país de gràcies i si us plau; després dhaver-lo escoltat realitzem una dinàmica en grup, aquesta consisteix en fer servir les expressions de gràcies i si us plau. Finalment comentem la importància dutilitzar les fórmules dagraïment i cortesia per poder viure millor i en societat. UN
SOMRIURE SI US PLAU Fer servir el somriure i la postura corporal com a conducta verbal positiva en la interacció amb els altres. El somriure és molt sovint la millor carta de presentació duna persona. La cara seriosa, lexpressió esquiva i la postura no orientada cap a laltre, repel·leixen latenció dels altres. El somriure, en canvi, manifesta cordialitat i desig dacostar-se a l altre. Ens coloquem tots formant una rotllana i repartim uns quants globus entre els nens.Qui no tenia globus anava a demanar-li al qui en tenia, i comentàvem entre tots de quina manera ho havia fet ( amb educació, amb un somriure, molt seriós , mirant al terra, ..) i que shavia de demanar amb si us plau, amb gràcies, mirant als ulls i amb un somriure a la cara. Per
acabar amb lajuda de tots vam llençar els globus enlaire
i vam intentar que no toquessin el terra.Ens ho vam passar pipa i a partir
davui hem decidit que demanarem les coses amb educació i
un gran somriure ESTIMA ESTIMA
Lhem aprés i la cantem voleu veure el VÍDEO? ESTIMA
ESTIMA
|