Guia didàctica
INTRODUCCIÓ
Aquesta
WebQuest està adreçada als alumnes de 1er curs d'Eso
dins de l'àrea de Ciències Socials.
OBJECTIUS
D'APRENENTATGE
-Analitzar els factors que van permetre el
desenvolupament de les primeres civilitzacions urbanes i identificar
les relacions de causalitat entre fenòmens.
-Caracteritzar
les anomenades civilitzacions fluvials.
-Determinar els aspectes
tècnics, artístics i culturals de la societat
mesopotàmica.
-Descriure l'economia i la societat a
Mesopotàmia.
-Utilitzar i establir una valoració
crítica de diferses fonts per a recollir
informació.
-Recollir, tractar i processar informació
d'Internet.
-Elaborar treballs amb l'ajut d'eines
ofimàtiques.
-Exposar informació de manera oral amb
l'ajut de suport visual.
-Tenir una bona actitud davant la feina
proposada i davant dels companys, actitud participativa i de
col·laboració.
-Respectar i valorar el patrimoni
històric i artístic.
CONTINGUTS
-Les
primeres civilitzacions urbanes.
-Les civilitzacions
fluvials.
-Aspectes tècnics, artístics i culturals
de Mesopotàmia.
-L'economia i la societat
mesopotàmiques.
COMPETÈNCIES BÀSIQUES
Competències pròpies de l'àrea.
Referents a conviure i habitar el món:
-Identificar
els trets bàsics de les primeres civilitzacions.
-Relacionar les manifestacions artístiques
amb la mentalitat de les societats mesopotàmiques.
-Cercar i processar informació sobre
les antigues civilitzacions a partir de fonts escrites, visuals i
arqueològiques.
-Analitzar
obres arquitectòniques, escultòriques i pictòriques.
Competència social i ciutadana:
Respectar les idees i la feina dels companys.
Competència comunicativa lingüística i audiovisual
-Elaborar
el discurs propi de les ciències socials a partir de les
competències lingüístiques (descripció,
explicació, justificació, interpretació i
argumentació) per donar sentit a la informació i
construir coneixement.
-Utilitzar
adequadament el vocabulari propi de l'àrea.
-Adquirir
habilitats comunicatives en situacions d'exposició oral i
comunicació de resultats.
Competència artística i cultural.
-Conèixer
i apreciar diverses manifestacins culturals i artístiques.
-Valorar el patrimoni cultural i artístic
propi i el de les civilitzacions estudiades.
Tractament
de la informació i competència digital.
-Cercar,
descarregar i desar textos i imatges d'Internet.
-Crear i
utilitzar carpetes i documents i guardar en un disquet.
Competència d'aprendre a aprendre.
-Gestionar
i controlar les pròpies capacitats i coneixements.
-Tenir la capacitat de cooperar,
d'autoevaluar-se, i el maneig de recursos i tècniques de
treball intel·lectual per transformar la informació en
coneixement propi.
Competència d'autoestima i iniciativa personal.
-Adquirir la capacitat d'escollir amb criteri, de portar endavant les accions necessàries per desenvolupar projectes individuals o col·lectius amb responsabilitat, perseverança, autoestima, creativitat, autocrítica, coneixement de sí mateix.
CONEIXEMENTS
PREVIS
-Saber fer anar navegadors, processadors de textos i
d'imatges.
-Coneixements d'ofimàtica.
METODOLOGIA I
ORGANITZACIÓ PER GRUPS
Els grups estaran formats per
tres alumnes. Adoptaran el paper del geògraf-historiador, de
l'arqueòleg i del conferenciant.
Cada grup de treball
elaborarà el guió d'una conferència i la
presentació en power point, tal com s'indica en l'apartat
PROCÉS.
TEMPORALITZACIÓ
Es necessitarà
al voltant de vuit sessions.
-Quatre sessions per cercar
informació.
-Una sessió per elaborar el guió
de la conferència.
-Tres sessions per realitzar la
presentació amb el power point.
ESPAI I
RECURSOS
L'espai on es desenvoluparà la feina serà
l'aula d'informàtica.
Els recursos seran:
-Ordinadors
amb connexió a Internet.
-Processador de textos.
-Programa
de tractament d'imatges.
-Programa de presentacions power
point.
AVALUACIÓ
Es durà a terme segons
les rúbriques presentades. El professor anirà
controlant tot el procés i donarà als alumnes el suport
que necessitin.
Em podeu fer arribar els vostres comentaris
i suggeriments amb un correu electrònic.