Guia didàctica

INTRODUCCIÓ

Aquesta WebQuest està adreçada als alumnes de 1er curs d'Eso dins de l'àrea de Ciències Socials.

OBJECTIUS D'APRENENTATGE

-Analitzar els factors que van permetre el desenvolupament de les primeres civilitzacions urbanes i identificar les relacions de causalitat entre fenòmens.
-Caracteritzar les anomenades civilitzacions fluvials.
-Determinar els aspectes tècnics, artístics i culturals de la societat mesopotàmica.
-Descriure l'economia i la societat a Mesopotàmia.
-Utilitzar i establir una valoració crítica de diferses fonts per a recollir informació.
-Recollir, tractar i processar informació d'Internet.
-Elaborar treballs amb l'ajut d'eines ofimàtiques.
-Exposar informació de manera oral amb l'ajut de suport visual.
-Tenir una bona actitud davant la feina proposada i davant dels companys, actitud participativa i de col·laboració.
-Respectar i valorar el patrimoni històric i artístic.

CONTINGUTS

-Les primeres civilitzacions urbanes.
-Les civilitzacions fluvials.
-Aspectes tècnics, artístics i culturals de Mesopotàmia.
-L'economia i la societat mesopotàmiques.

COMPETÈNCIES BÀSIQUES

Competències pròpies de l'àrea.

Referents a conviure i habitar el món:

-Identificar els trets bàsics de les primeres civilitzacions.
-Relacionar les manifestacions artístiques amb la mentalitat de les societats mesopotàmiques.
-Cercar i processar informació sobre les antigues civilitzacions a partir de fonts escrites, visuals i arqueològiques.
-Analitzar obres arquitectòniques, escultòriques i pictòriques.

Competència social i ciutadana:

Respectar les idees i la feina dels companys.

Competència comunicativa lingüística i audiovisual

-Elaborar el discurs propi de les ciències socials a partir de les competències lingüístiques (descripció, explicació, justificació, interpretació i argumentació) per donar sentit a la informació i construir coneixement.
-Utilitzar adequadament el vocabulari propi de l'àrea.
-Adquirir habilitats comunicatives en situacions d'exposició oral i comunicació de resultats.

Competència artística i cultural.

-Conèixer i apreciar diverses manifestacins culturals i artístiques.
-Valorar el patrimoni cultural i artístic propi i el de les civilitzacions estudiades.

Tractament de la informació i competència digital.

-Cercar, descarregar i desar textos i imatges d'Internet.
-Crear i utilitzar carpetes i documents i guardar en un disquet.

Competència d'aprendre a aprendre.

-Gestionar i controlar les pròpies capacitats i coneixements.
-Tenir la capacitat de cooperar, d'autoevaluar-se, i el maneig de recursos i tècniques de treball intel·lectual per transformar la informació en coneixement propi.

Competència d'autoestima i iniciativa personal.

-Adquirir la capacitat d'escollir amb criteri, de portar endavant les accions necessàries per desenvolupar projectes individuals o col·lectius amb responsabilitat, perseverança, autoestima, creativitat, autocrítica, coneixement de sí mateix.


CONEIXEMENTS PREVIS

-Saber fer anar navegadors, processadors de textos i d'imatges.
-Coneixements d'ofimàtica.

METODOLOGIA I ORGANITZACIÓ PER GRUPS

Els grups estaran formats per tres alumnes. Adoptaran el paper del geògraf-historiador, de l'arqueòleg i del conferenciant.
Cada grup de treball elaborarà el guió d'una conferència i la presentació en power point, tal com s'indica en l'apartat PROCÉS.

TEMPORALITZACIÓ

Es necessitarà al voltant de vuit sessions.
-Quatre sessions per cercar informació.
-Una sessió per elaborar el guió de la conferència.
-Tres sessions per realitzar la presentació amb el power point.

ESPAI I RECURSOS

L'espai on es desenvoluparà la feina serà l'aula d'informàtica.
Els recursos seran:
-Ordinadors amb connexió a Internet.
-Processador de textos.
-Programa de tractament d'imatges.
-Programa de presentacions power point.

AVALUACIÓ

Es durà a terme segons les rúbriques presentades. El professor anirà controlant tot el procés i donarà als alumnes el suport que necessitin.

Em podeu fer arribar els vostres comentaris i suggeriments amb un correu electrònic.



Tornar