Página Web de Manuel Oliver)

Estás en: Inicio > Informació de la web

Informació del personatge i de la web

Cukix

Un retrat vectorial del nostre amic Cukix

El Cuc x (Cukix) és un personatge que va nèixer a Sant Vicenç dels Horts , a l'IES Gabriela Mistral.

Acabava de nèixer la meva filla Andrea i li ho vaig voler obsequiar.

Amb el temps els esbossos s'acumulaven i algun d'ells van anar a parar als meus alumnes, tinc molts records d'aquells temps, recordo a Lídia, a Cristian, a Iolanda, a Miriam, a Marc, a molts, tants que no hi caben en aquest text. Vaig aprendre tant de vosaltres, vaig aprendre tant amb vosaltres, que us tinc en un racò molt endins el meu cor.

Després vaig anar a Sant Esteve Sesrovires i allà el cuc va ser batejat a la classe de tercer. Van participar molts entre d'altres en Yeray, l'Estela, el David... també recordo a molts altres alumnes que em van ensenyar moltes coses, i recordo un grup encantador que no li vaig poder acompanyar al batxillerat però del qual tinc molts bons records.

Fa poc que vaig deixar-los i ara amb els alumnes de l'IES Miramar de Viladecans veu la llum finalment L'Espai d'en Cukix, un recull de recursos i qüestions que trobo poden interessar algú

El personatge és un cuc perquè representa la curiositat per conèixer noves coses, aquest cuc ha estat el responsable de molts avenços a la ciència; preguntes de l'estil Cóm funciona això? ,Per què passa això? Què passaria si...? conformen un esperit encuriosit que fa progressar la humanitat.

El nom del cuc conté la "x", signe matemàtic que tothom coneix com la incògnita, allò que és desconegut i que cal trobar. No deixa de ser redundant que el cuc (motor de la nostra curiositat) tingui per nom "x" (allò desconegut que motiva la nostra curiositat) però és el seu nom.

Nosaltres, però, el coneixem amb el seu sobrenom Cukix, que, com ja he comentat, va sorgir a una classe de 3r a "Sanes", amb aquesta k al mig per fer-ho més... vostre.

A partir d'ara els alumnes de Viladecans agafen el relleu, de ben segur que ens ho passarem de fàbula. Jo us acompanyo, som-hi?

Informació sobre la web

La web està basada en les icones, l'estructura i els estils de la web personal de Jesus David Navarro, jEsuSdA 8). Aquest gran disenyador web té una pàgina elegant i lleugera, fresca i propera, i a més sota una llicència Creative Commons que , evidentment transmeto, a aquesta meva web de caràcter educatiu i no comercial.

A més he fet servir fotografies, com les de les bicicletes de Bernat Casero, de llibres de Leonardo Da Vinci, les imatges de M.C. Escher, imatges de Tenniel...

Si algú creu que s'ha vulnerat alguna llicència no dubteu en comunicar-m'ho perquè puc assegurar que no he volgut ofendre o aprofitar-me de ningú

Per acabar el meu agraiment més sincer a tots els que heu compartit els vostres materials, jo comparteixo els meus, aquest ha de ser l'esperit d'internet.

Errors o Contingut Il·lícit

Si detectes alguna errada, o enllaç trencat, o detectes o alguna errada en la referència i/o autoría de documents de tercers, o si descubreixes algun contingut registrat o legalmente protegit, susceptible de vulnerar la normativa i legalitat vigent, si us plau, no dudtis en comunícar-m'ho per a que prengui les mesures oportunes. ;)

Per això, envía'm un correu electrònic.

Informació Legal

Tots els materials gràfics i documents, comentaris, textos, etc. d'aquesta web (Excepte les meves dades, fotografías personals i qualsevol altre material on s'especifiqui expressament el contrari) estan llicenciats sota la llicència Creative Commons en la versió Reconeixement-No Comercial-Compartir Igual, que bàsicament et permet copiar, reproduir, mostrar públicament i modificar aquestes obres, sempre i quan:

1. Se citi a l'autor, Manuel F. Oliver,
  2. No es faci ús per a fins comercials sense el meu consentimient exprés,
  3. Y les obres derivades es mantinguin sota aquesta mateixa llicència.

Reconeixement-No Comercial-Compartir Igual

La utilizació inapropiada o no autoritzada de la informació continguda en aquesta web, així com els perjudicis que se'n puguin ocasionar als drets de la propietat intelectual de l'autor, donarà lloc a les accions que legalment corresponguin i, en el seu cas, a les responsabilitats que del esmentat exercici se'n derivin.

L'autor de la pàgina no és responsable de la informació que es pugui obtenir a través dels enllaços a sistemes externs que no siguin dependents de la pròpia web, ni dels comentaris que els visitants de la web aportin.

Tant l'acces a la web, com l'ús que pugui fer-se de la informació continguda en ella són de l'exclusiva responsabilitat de qui la realitzi, i l'autor de la web no es fa responsable de cap conseqüència, dany o perjudici que es poguès derivar de l'esmentat accés o ús d'informació, amb excepció de totes aquelles actuacions que resultin de l'aplicació de les disposicions legals a les que s'hagi de sometre's en l'estricte exercici de les seves competències.

En fer ús, visualitzar, descarregar, tractar, etc. aquestas pàgines, arxius i documents estás aceptant la llicència, responsabilitats i condicions legals.

Protecció de Dades

Aquesta web no recaba de cap manera o forma dades personals de cap usuari o visitant i, per tant, de conformitat amb la Ley Orgánica 15/1999 de 13 de diciembre de Protección de Datos de Carácter Personal (LOPD), no hi ha cap dada que sigui objecte de tractament o cessió.

Si consideresis que d'alguna manera existeix vulneració en aquest sentit, no dubtis en posar-te en contacte amb mi per aclarir qualsevol dubte al respecte.

Contacta amb mi

Si dessitges contactar amb mi per a demanar-me més informació, comentar-me qualsevol cosa o senzillament conversar, pots enviar-me un correu.