Matemàtiques i molt més!
Les cites són petits textos o idees que estan extrets del seu context, en aquest sentit són com a perles, o illes que evoquen en molts casos sentits que els hi afegim els que les llegim. No vull dir que els autors no volguéssin expressar allò que entenem però que no necessàriament van ser enunciades amb la mateixa intencionalitat que la que nosaltres li assignem en el moment de fer-les nostres.
Les ampolles amb missatges han estat històricament una font, romàntica, d'intercanvi de coneixement, tot i que no és molt freqüent (lo de trobar-se un missatge a una ampolla és matemàticament poc probable). Ens aprofitem de la literatura que ha fet servir el recurs en algunes ocasions per assimilar-lo amb els missatges que viatgen en les cites, petits missatges que ens mouen a pensaments més complerts i que desperten sentiments que ens acompanyen, adormits, durant tota la vida.
Totes les disciplines on l'home ha tingut a veure ha generat pensaments, frases, idees, que una vegade recollides poden ensenyar a d'altres allò que volien els seus creadors o d'altres que necessitin els qui les llegeixin.
Espero que disfruteu de les cites que estan recollides aquí, no cal dir que podeu enviar-me les vostres per tal de completar la llista si les voleu compartir.
“Algunos piensan que la tarea de educar sólo le compete a la escuela y más adelante al instituto y a la universidad. Sin embargo, los profesores no pueden compensar las carencias educativas que sufre el niño en el entorno familiar, ni reparar la mala educación que impregna determinados comportamientos que son promovidos por otras instancias como los medios de comunicación o determinadas formas de interpretar la política. No podemos encargar a la escuela que dote a niños y adolescentes de la afectividad que éstos no han tenido en su entorno familiar. La escuela tampoco puede estructurar a familias desestructuradas, ni puede evitar la violencia que se produce en algunos hogares.”...
“Vivimos en una múltiple hipocresía, ya que las sociedades modernas delegan en la escuela lo que no tienen tiempo de resolver en los hogares”
AGUSTIN GARCIA MATILLA (director de comunicacion de la universidad Carlos III de Madrid)
“La meta final de la verdadera educación no es sólo hacer que la gente haga lo que es correcto, sino que disfrute haciéndolo; no sólo formar personas trabajadoras, sino personas que amen el trabajo; no sólo individuos con conocimientos , sino com amor al conocimiento; no sólo seres puros, sino com amor a la pureza; no sólo personas justas, sino com hambre y sed de justicia”
JOHN RUSKIN
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Educar es lo mismo
que poner un motor a una barca...
hay que medir, pensar, equilibrar...
... y poner todo en marcha.
Pero para eso
uno tiene que llevar en el alma
un poco de marino...
un poco de pirata...
un poco de poeta...
y un kilo y medio de paciencia concentrada.
Pero es consolador soñar
mientras uno trabaja,
que ese barco, ese niño
irá muy lejos por el agua.
Soñar que ese navío
llevará nuestra carga de palabras
hacia puertos distantes, hacia islas lejanas.
Soñar que cuando un día
esté durmiendo nuestra propia barca,
en barcos nuevos seguirá nuestra bandera enarbolada.”
GABRIEL CELAYA
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