Tot, avui, concorda en què els aprenentatges fonamentals s’ha de fer ben aviat, perquè d’altra manera o no es fan o es fan malament  Els infants a l’escola maternal, en particular en les seccions de petits, són encara molt receptius  i és un error no aprofitar-ho.

L’aprenentatge primerenc no vol pas dir, però, exercicis  molestos o repetitius com encara es pensa freqüentment en alguns mitjans educatius. Afavorint la motivació, el joc, la recerca, es pot anar molt més lluny en l’adquisició de mètodes/procediments ( observació, argumentació, experimentació o modelització ) o en l’apropiació de sabers fonamentals, tal com certs conceptes ( espai, temps o organització ).

Coquidé-Cantor, M i Giordan, G ( 1997 ) L’enseignement scientifique  et technique à l’école maternelle   Nice  Z’éditions