El
millor dels casos ?
Els
exemples següents volen servir per il·lustrar algunes situacions on
,evidentment, no ens trobem en el millor dels casos.
Davant
una activitat plantejada com: enganxar un gomet al cap, les cames i
el braç d’una imatge d’un nen, proposar com a
activitat d’atenció a la diversitat, concretament d’ampliació,
l’enganxar un altre gomet, ara a la panxa, ... |
Educació
per la salut:
El professor tallarà el plàtan i el farà tastar als nens. Explicarà
que és important i necessari pel nostre cos menjar de tot, especialment
fruita. Educació pel consum: El professor explicarà com hem de tenir cura dels llibres. Repartirà entre els nens uns quants llibres de la biblioteca de la classe i els hauran de col·locar a la prestatgeria Apostar
per un aprenentatge integral, complex, vivenciat, etc. i llavors
plantejar els eixos transversals com a simples explicacions del mestre,
... |
Treure els noms de Vigotsky, Piaget, Ausubel, Bruner, etc en la introducció per donar respectabilitat és molt lícit, però cal reafirmar en la pràctica que realment se segueix algun rastre seu. |
Comprometre’s
en les orientacions amb una plàstica creativa i sensibilitzadora
i concretar-la
a la pràctica en propostes de fer fitxes de traç,... manté la més mínima coherència? |
I
definir el contingut que es treballa en una fitxa d’enganxar trossets
de paper de seda en un dibuix com a “
Planificació de l’acció
en funció de la informació rebuda per resoldre una tasca senzilla de
la vida quotidiana constatant els seus efectes “,
seria
divertit si no fos tan ... francament inqualificable. |