Aquest és el cas particular de l’escola Pompeu Fabra, de Barcelona, i com van iniciar la introducció d’una innovació a partir d’una reflexió raonada i de marcar-se uns objectius propis, basats en partir de la seva singularitat educativa.

“   Convé destacar que la introducció dels projectes de treball es va plantejar en el centre com una forma de vincular la teoria amb la pràctica i amb la finalitat de , entre d’altres objectius, generar una sèrie de canvis en l’organització dels coneixements escolars, prenent com a punt de partida els següents supòsits:

a)      A la classe, és possible treballar qualsevol tema, el repte està en com abordar-lo amb cada grup d’alumnes i en especificar què poden aprendre d’ell.

b)      Cada tema es planteja com un problema a resoldre, a partir d’una estructura que cal desenvolupar i que pot trobar-se en altres temes o problemes.

c)      L’èmfasi en al relació entre ensenyament i aprenentatge es posa en els procediments i gira al voltant del tractament de la informació

d)      El docent o l’equip d’ensenyants no són els únics responsables de l’activitat que es realitza a l’aula, sinó que el grup-classe té un alt nivell d’implicació, en la mesura que tots estan aprenent i compartint el que s’aprèn.

e)      Es poden treballar les diferents possibilitats i interessos de l’alumnat a la classe, de manera que ningú quedi desconnectat i cadascú trobi un lloc per la seva implicació i participació en l’aprenentatge. “

Hernández, F i Ventura,M. (1995)
 La organización del curriculum por proyectos de trabajo.
 Barcelona:graó (4a Edición )