176. UNITAT
DIDÀCTICA: Expressió corporal
ACTIVITAT: Un
bosc de contes
EDAT: per Ed. infantil
MATERIAL: -
DESENVOLUPAMENT:
Necessitem tot
el material disponible a la sala del gimnàs: cordes de saltar llargues i curtes, totxos,
piques, anelles...
Amb els nens
asseguts a terra anem explicant la distribució del bosc:
Amb les anelles
marquem les casetes, la de la Caputxeta, la casa dels tres porquets, la de la Blancaneus,
la casa dun gegant i tot el que
sens pugui ocorre.
Amb cordes
dibuixem un riu que travessa el bosc.
Amb els totxos
podem fer un pont per travessar el riu.
El primer dia
que es planteja aquest joc es millor no abusar de molts elements, a mesura que hi anem
jugant pot haver-hi nens que proposin coses noves, la cova del llop per exemple, que
anirem afegint. Si el joc els hi agrada, el proper dia que es proposa es pot anar
complicant amb més elements.
Que podem fer
en aquest bosc:
Mourens
lliurement pel bosc seguint unes petites normes: el riu només es pot travessar pel
pont,...imaginar-nos un dia normal vivint en el bosc: ens alcem de dormir, hem de sortir
de la nostra caseta per anar al riu a rentar-nos la cara, no tenim res per esmorzar, que
podem anar a buscar al bosc? Mores, magranes... Podem anar de visita a casa dun
amic, passejar i collir flors, bolets,...
Hi ha un llop
al bosc. Ara haurem de vigilar, quan sortim a passejar pel bosc ens pot atrapar el llop.
Si ens atrapa ens durà a la seva cova, on quedarem presoners fins que el mestre/a canvia
el nen/a que fa de llop. Només estem segurs dins la nostra casa o la casa dun amic.
Ara ha vingut
al nostre bosc una bruixa molt dolenta, al nen que atrapa queda convertit en figura de
pedra. Per sort tenim un follet que ens pot ajudar per que a ell la bruixa no el pot
tocar, és invisible. Si el follet dóna un petó a la figura de pedra, es torna a
convertir en nen. La primera vegada el mestre/a fa de follet per controlar millor el joc.
Més endavant es pot fer amb més duna bruixa i un nen de follet.
Amb cordes
marcarem molts rius diferents uns més amples, altres més estrets, en totes direccions.
Ara som uns gegants que vivim en aquest bosc amb un problema molt greu, tot i que som molt
valents, no podem tocar laigua freda del riu per que segur que ens ficarem malalts i
haurem de quedar-nos quiets a casa. Els nens ara tots convertits en gegants es passejaran
pel bocs saltant tots els riu dun costat a laltre.
|