BIBLIOTECA PUNTEDU

NORMATIVA DE LA BIBLIOTECA

 

Horaris:

  • La biblioteca s'obrirà a l’alumnat de totes les etapes durant els seus corresponents esbarjos. S'assignarà per fer la seva vigilància i les tasques pròpies del servei de la biblioteca a professorat del centre (el/la responsable de la biblioteca i preferentment professorat de la comissió de la biblioteca) o monitors/es. El temps de dedicació del professorat per donar aquest servei als esbarjos es compensarà amb hores de guàrdies.
  • La biblioteca es podrà obrir també en les següents situacions, sempre sota la reponsabilitat de personal del centre o d'un monitor/a contractat/da:

2.1. dins l'horari lectiu de les diferents etapes per atendre grups petits d'alumnes. En aquest cas s'assignarà per fer aquestes tasques a professorat, preferentment el/la responsable de la biblioteca o qualsevol altre/a membre de la comisió de la biblioteca, al qual es compensarà amb hores de guàrdies i/o lectives.

2.2. per atendre l'alumnat que fa ús del Servei de Menjador i en un horari que no destorbi les activitats lectives programades a la biblioteca.

2.3. en horari de tarda, fora del lectiu d'ESO i del Batxillerat per atendre tant l’alumnat del centre com a persones del barri majors de 12 anys.

  • Durant les hores lectives (sempre que no coincideixi amb algun esbarjo) podran fer-ne ús el professorat del centre amb el seu alumnat, donant prioritat a aquells que facin activitats relacionades amb el Pla de Lectura del Centre. En tots els casos serà imprescindible posar-se en contacte previàment amb el/la responsable de la Biblioteca.
  • A inici de cada curs i en la programació anual del centre s'establirà l'horari de la biblioteca del curs.

Normes de funcionament:

  • A la biblioteca s’ha de guardar silenci.
  • A la biblioteca no es pot menjar. Aquell alumnat que hagi d’esmorzar o berenar ho farà al porxo i utilitzaran la porta que dóna al pati. Dins la biblioteca, sobre l’ordinador, es desen les claus.
  • Des de la biblioteca poden utilitzar-se els lavabos que hi ha al costat. Dins la biblioteca, sobre l’ordinador, es desen les claus.
  • A la biblioteca es pot llegir, fer treballs i buscar informació en tots els documents bibliogràfics i a la xarxa.
  • L’alumnat pot fer-ne ús dels ordinadors, però cal que el/la responsable els apunti a la carpeta que hi ha sobre la taula petita. Tenen prioritat els/les alumnes que han de fer feina sobre els que juguen.
  • Es pot fer ús de la impresora, però s'ha de fer des de l'ordinador del professor, qui ha d’apuntar-los al llistat que hi ha sobre la impressora gran i val 5 cèntims el full. Els diners es guarden a la caixeta forta que hi ha a l'armari de material per tal de poder comprar tonners.
  • A la biblioteca també es pot jugar a escacs o a l’ordinador, sempre i quan hi hagi lloc disponible, i tenint en compte que sempre tindran prioritat les persones que vagin a fer les activitats pròpies de la biblioteca.
  • A la biblioteca s’ha de mantenir l’ordre. Les taules i les cadires no es poden canviar de lloc i sempre s’han de deixar les cadires sobre les taules o dins les taules dels ordinadors en marxar. Abans de sortir s’han de deixar les cortines, els llums, els ordinadors i les finestres tancades, i les dues portes tancades amb clau.
  • Cal mantenir l’ordre dels llibres i altres documents a la biblioteca. Els llibres que s’utilitzen cal desar-los en la capsa de “llibres per guardar”.
  • Qualsevol alumne/a que no respecti les normes d’ús i funcionament de la biblioteca pot incórrer en una falta de convivència oen una falta d’ordre i pot, per tant ésser expulsat d’ella.
  • En cas que un/a alumne/a no torni un llibre de la biblioteca en el temps acordat o que el torni en mal estat, rebrà una notificació a casa (veure model nota a casa) i si així i tot no el torna o no el repara, rebrà una falta d’ordre.

Gestió:

  • Tots els documents que arriben al centre han d’enregistrar-se en el registre informàtic de la biblioteca, sigui quina sigui la seva procedència. Queden exempts els llibres de texts.
  • Del seu registre s’encarregarà el/la responsable de Biblioteca o, si no és possible, algun altre/a membre de la Comissió de la Biblioteca. La secretària del centre i els/les caps dels diferents Departaments Didàctics faran arribar al/a la responsable de la biblioteca aquests documents.
  • Després del seu registre, el document es pot desar a la Biblioteca (si no es diu el contrari) o en el lloc que els Departaments Didàctics decideixin.
  • Tant el/la responsable de la Biblioteca com els/les Caps dels Departaments Didàctic han d’anar esporgant els diferents documents per tal d’anar actualitzant els fons bibliogràfic de la Biblioteca.
  • El servei de préstec funcionarà durant les hores d’esbarjo sota la responsabilitat del/de la responsable de la Biblioteca o, si no és possible, d’algun altre/a membre de la Comissió de Biblioteca. El farà amb el Préstec Informàtic de l’epergam.
  • No obstant això, si algun professor/a necessita agafar algun document de la Biblioteca en absència del/de la responsable de la Biblioteca o vol fer un préstec al seu alumnat, haurà de fer un Préstec Manual complimentant les graelles que hi ha en un dossier sobre la taula del professorat de la Biblioteca, per tal de que el/la responsable de la Biblioteca, en consultar-ho, pugui passar-ho al Préstec Informàtic.
  • Quan un/a professor/a vol fer un Préstec Col·lectiu al seu alumnat, si vol pot desar els llibres en una capsa sobre els Portafolis de Lectura o a la seva pròpia aula, per tal de no haver-los de guardar i buscar cada vegada. En aquest cas però, haurà d’anotar-los com a préstec.
  • Tot l’alumnat i el professorat del centre es troben registrats en el catàleg informàtic de la Biblioteca com a usuaris de la Biblioteca. En el cas que algú de fora del centre vulgui fer-ne ús del Servei de Préstec, se li incorporarà al catàleg informàtic i haurà de presentar el seu DNI.
  • En iniciar-se el curs escolar cal establir acords dins el marc de la Programació Anual de Centre (PAC), entre la Comissió de la Biblioteca i els diferents Departaments, per tal d’establir horaris per el seu ús dins l’horari lectiu.
  • El/La responsable de Biblioteca mantindrà informats trimestralment els Departaments i a la Direcció del fons bibliogràfic de la Biblioteca.
  • La Comissió de la Biblioteca estarà formada pel/per la responsable de la Biblioteca, un membre de l’Equip Directiu, un representant de cadascun dels Departaments de Llengües, un representant d’un Departament no de llengües, un representant dels Departaments de Cicles Formatius, un/a representant de les famílies i un/a representant de l’alumnat.
    • Els Departaments no de llengües i els de Formació Professional decidirant per consens els/les seus/seves respectius/tives representants. En cas de no haver-hi consens la Direcció en designarà un/a a partir de les propostes presentades.
    • El/La representant de les famílies i el/la de l'alumnat seran designats pel Consell Escolar. És tindrà en compte la seva vinculació professional amb el servei de la biblioteca (alumnat i famílies) i/o que sigui membre del Consell Escolar o de l'AMPA.
  • Les funcions de la Comissió de la biblioteca i del/de la responsable de la biblioteca es troben recollides en la normativa del Departament d'Educació (recollida anualment en la Resolució d'instruccions sobre l'organització i el funcionament del curs escolar dels centres docents públics de secundària)
  • El Pressupost de la Biblioteca de cada any natural és el 0,5% de la dotació econòmica per a despeses de funcionament de l'any anterior i es dedica bàsicament a l’adquisició de les revistes demanades per cadascun dels Departaments Didàctics.