Orientacions
didàctiques per els mestres.
|
|
|
Descripció
de la unitat
|
Aquesta unitat està dedicada a l'estudi del paisatge de Catalunya, a les característiques del seu relleu. A partir dels continguts de text i de l'observació i anàlisi de les il·lustracions, tant de fotografies com de mapes, els alumnes podran conèixer els elements que formen part del paisatge
|
|
Objectius didàctics | |
|
|
Continguts | |
1
. Conceptes
2 . Procediments
3 . Actituds i valors
|
|
Orientacions didàctiques | |
Aquesta unitat didàctica s'emmarca a l'àrea de coneixement del medi social a l'educació primària. La unitat s'estructura presentant sempre en primer lloc uns continguts que després s'exercitaran a través de les activitats proposades. La unitat està pensada perquè tingui una durada de 2 hores. Això és orientatiu i serà el professor el que s'organitzarà el temps. És fonamental que quedi clara la distinció entre paisatge de muntanya, de plana i de costa. La metodologia de treball comprèn : la potenciació de l'observació, la sistematització dels conceptes i la recerca. S'ofereixen dibuixos i fotografies per tal que els alumnes facin una observació pautada i consolidin els conceptes. Un cop introduïts els elements descriptius de cada paisatge, es treballen conceptes més precisos i característics de cada forma de relleu.
|
|
Activitats d'avaluació | |
Les activitats proposades per fer el seguiment apareixen al llarg de les pàgines clicant sobre la imatge en forma de bloc de notes. També hi ha una activitat d'autoavaluació. Els alumnes poden imprimir l'activitat. |
|