Gener-Març

ELS DBR. Reflexions i opinions.

Aquest trimestre hem començat a llegir uns còmics anomenats "DBR". Són publicats pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya i els reparteixen per tots els ies de forma gratuïta. Parlen de problemes reals que passen en els instituts.

Alwjandro Vilar i Muatafa Kibouch

Els DBR són un grup de cinc amics, alumnes d'un institut d'una ciutat anomenada URBS, i el formen : La Sara, la Tània, en Martí, en Pau i l'Oumar. Aquests nois tenen uns poders extraordinaris i ajuden a tots els alumnes que són acuits per altres alumnes. Nosaltres hem llegit de moment 3 números:

El segon, "La Llatina". La Mary és la protagonista. És una noia llatina molt maca que les seves companyes li tenen enveja i comencen a gasta-li bromes molt pesades i a fer-li mal. La insultaven per la seva forma de vestir i li deien la "barbie llatina". Però els DBR la van defensar i les seves companyes van deixar de molestar-la.

El tercer s'anomena "Margarides i Marietes, tracta sobre un noi, en Biel, que es riuen d'ell i li diuen que és marica. També el colpejaven i l'obligaven a posar-se una margarida. Els DBR van actuar desseguit i van deixar en ridícul als maltractadors.

El primer és diu "el Malson". En aquests primer número, el personatge es diu Àlex. És un noi molt gras i els alumnes de l'institut es riuen d'ell i li fan passar molta vergonya perquè els seus companys de classe el ridicularitzen

Mauricio Veneros i Cristian Veneros