El gènere musical de la Pasió va tenir moltes versions, desde la simplement monòdica a aquella en que es van juntar els fracments monòdics i polifònics i fins la totalment polifònica .
Segons el Necrològic redactat per Carl Philipp Emanuel, les Pasions compostes per Johann Sebastian semble que van ser cinc :una per cada un dels quatre evangelis ,un dels quals està repetit dos vegades.

Se suposa que La Pasió segons Sant Joan va ser composta abans del trasllat a Leipzig,en el període del servei a la cort de Köthen ;la interpretació,una espècie de presentació en previsió de la utilització del Kantor a l' escola de Sant Tomàs , es fa remontar al Divendres Sant de 1723 , en Leipzig .La Pasió Segons Sant Mateu , en canvi , habria sigut interpretada el Divendres Sant de 1729 .
En Leipzig la interpretació de la Pasióel dia del Divendres Sant habia d'alternar-se manualment entre les dos esglèsies , la del Sant Tomàs i la del Sant Nicolàs, les dos sota les autoritats de Johann Sebastian.
Tambè segons Basso, en el curs de les interpretacions dirigides per Bach, La Pasió segons Sant Joan i La Pasió segons Sant Mateu van ser representades quatre vegades,La Pasió segons Sant Marcos una vegada<<pasions -Pasticcio .De la pasió segons Sant Joan hi han quatre versions succesives .Aquesta Pasió era molt coneguda li va ser ficada música en varies ocasions per varis autors entre ells Haendel.La estructura narrativa está dividida en tres parts, la primera de les cuals coincideixen amb la primera part de la partitura, mentre que les dues seguents es refereixen a Jesús d'avant de Pilatos i llavors la crucificció.
Una característica de aquesta primera , i menor, de les dues Pasions de Bach que coneixem es la de dramatitzar la narració evangélica.
La Pasió segons Sant Mateu, a la seva data d'interpretació semble comprovat que va ser la del Divendres Sant de 1727,es presenta amb un conjunt complet:dos orquestes ,les veus solistes dos cors mixtos mès un cor de veus blanques per a interpretar el dit Cantus Firmus, constituit per la melodía del coral titulada "Oh, cordero de Dios",amplia i monumental , com va ser costum llavors , al acompanyament del órgan o del clavicémvalo.La Pasió segons Sant Mateu .Aquesta fució representa el punt d'arrivada d'una tradició que remonta als cants litúrgics de la reforma i la polifonía del segle XVI i que,a través de la obra de Bach, es projecta en la vocalitat alemanya dels segles següents.