ELS CICLES FORMATIUS I LA FORMACIÓ EN CENTRES DE TREBALL

L’IES ARAN imparteix des de fa més de deu anys el cicle formatiu d’informàtica administrativa i els cicles de la família d’esports (mitjà i superior). Tots els CF, tenen dins del seu currículum el crèdit de “formació en centres de treball” (FCT), amb el que s’han d’assolir dos objectius bàsics:

• Completar l’adquisició de les competències professionals assolides en el cicle formatiu (Qualificació professional).

• Facilitar la incorporació de l’alumne/a al món laboral (Inserció professional).

Les FCT es desenvolupen en un àmbit real de treball. Els alumnes realitzen pràctiques laborals en empreses i institucions de la zona, on poden posar en pràctica i ampliar els coneixements assolits al centre educatiu. A més a més, suposa conèixer altres característiques del lloc de treball com la relació amb companys, amb superiors, respectar horaris, assumir responsabilitats, tractar amb clients...

La formació en centres de treball pot ser una experiència molt gratificant, tant per la empresa com per l’alumne. De fet, en moltes ocasions l’alumne, un cop ha acabat el període d’aprenentatge, continua treballant a l’empresa on ha realitzat les pràctiques laborals.

Durant els dies 21, 22 i 23 de febrer es realitzarà a Lleida la Fira de la FP i els alumnes de CF de l’IES ARAN participaran molt activament en l’organització d’activitats. Volem aprofitar aquestes línies per convidar-vos a assistir i veure de primera mà la gran quantitat de sortides laborals i acadèmiques que tenen actualment els alumnes que cursen Cicles Formatius.

Lídia Martín i Manel Serrabona

INICI