AIGUAMOLLS

Organització de l'aula per treballar aquesta miniwebquest:
RECURSOS MESTRES

1. En les condicions, proposo que el treball es faci per parelles.
La proposta és fer un aprenentatge compartit -llegir, escriure, fer-se preguntes, parlar-ne, escoltar-se, dialogar (voler entendre l'altra persona i fer-se entendre)- per tal que de manera conjunta vagin construint coneixement.

 
 

2. També podem fer el mateix en petits grups.
És important que en finalitzar l'activitat hi hagi una posada en comú.

  3. Una altra possibilitat és a través de la pissarra digital, sempre i quan sigui participativa -l'alumnat pensa i després comparteix-, que sigui el mateix alumnat qui interactuï -triï, provi, prengui decisions-, qui llegeixi la informació, l'expliqui amb les seves paraules, la debati -una manera d'apropiar-se la informació-.
  4. La mestra o el mestre tria prèviament les activitats que vol fer en gran grup i quines considera que poden fer per parelles.
 
Si és possible s'aconsella fer la visita a un aiguamoll.
 

L’avaluació, és una reflexió personal i compartida sobre com aprenen, de la manera de com han realitzat el treball i un adonar-se del perquè de seves actuacions.

 

Adreces d'interès

El perquè del Dia dels Aiguamolls

Delta de l’Ebre: http://ebre.info/delta/cat/parc/parc.htm

- http://ca.wikipedia.org/wiki/Parc_Natural_del_Delta_de_l%27Ebre

Aiguamolls de l'Empordà: http://ca.wikipedia.org/wiki/Aiguamolls_de_l%27Empord%C3%A0

Aiguamolls de la Bòvila http://ca.wikipedia.org/wiki/Aiguamolls_de_la_B%C3%B2bila

Aiguamolls de la Deu i la Moixina http://ca.wikipedia.org/wiki/Aiguamolls_de_la_Deu_i_la_Moixina

Basses de Can Dimoni http://ca.wikipedia.org/wiki/Basses_de_Can_Dimoni

Delta del Llobregat http://ca.wikipedia.org/wiki/Delta_del_Llobregat

Estany de la Ricarda http://ca.wikipedia.org/wiki/Estany_de_la_Ricarda

La Corbatera http://ca.wikipedia.org/wiki/La_Corbatera

Per fer l'entrada a l'Eduwiki , mireu aquest tutorial.

 

 

Temps

Cada pàgina pot tenir una durada d'una sessió de treball. Dependrà del desenvolupament a l'aula i sobretot de si es vol aprofundir en algun aspecte.

 

 

Té present les següents competències:

Comunicativa lingüística i audiovisual.
Artística i cultural.
Tractament de la informació i competència digital.
Aprendre a aprendre.
Autonomia i iniciativa personal.
Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic.
Social i ciutadana.

Atenció a la diversitat

Activitats multinivell, que permeten una certa flexibilitat en el grau d'autonomia o suport que necessitin els infants.
Amb possibilitats de poder aprofundir, si és el cas.

 

Per qualsevol proposta de millora, pregunta o suggeriments, només cal que m'ho feu saber, us ho ben agrairé :-)
montserrat vert ros. mvert2@xtec.cat