EL COR |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
MIREU AQUEST VÍDEO
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EXPERIMENTEM |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
QUÈ HEU VIST? US HO PARLEU I HO ESCRIVIU |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
VOLEU SABER QUANTS BATECS FA EL VOSTRE COR EN UN MINUT? ELS METGES I METGESES PER AUSCULTAR EL COR UTILITZEN UN APARELL QUE ES DIU ESTETOSCOPI. US PROPOSO QUE FABRIQUEU UN ESTETOSCOPI. NECESSITEU: - UN TROS DE TUB DE GOMA O DE PLÀSTIC COL·LOQUEU UN EMBUT A UN EXTREM DEL TUB I L'ALTRE EMBUT A L'ALTRE EXPREM. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
COL·LOQUEU UN EMBUT DAMUNT DEL COR DE LA VOSTRA PARELLA I L'ALTRE L'ACOSTEU A LA VOSTRA ORELLA. QUÈ SENTIU? ARA ÉS LA VOSTRA PARELLA, QUI ESCOLTA EL VOSTRE COR. A QUÈ S'ASSEMBLA EL SOROLL DEL BATEC CARDÍAC? ESCOLTEU EL COR DE LA VOSTRA PARELLA I COMPTEU QUANTS BATECS FA EN 30 SEGONS. OMPLIU AQUESTA TAULA. ESCRIVIU ELS VOSTRES NOMS, L'ACABEU D'OMPLIR AMB DADES D'ALTRES PARELLES:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
SI CORREU, QUÈ LI PASSARÀ AL COR? HO PROVEU, ANEU A CÓRRER CINC MINUTS AL PATI. QUAN TORNEU US ESCOLTEU EL COR DURANT MIG MINUT. ESCRIVIU LES DADES
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PER QUÈ HI HA AQUESTA DIFERÈNCIA? QUÈ US SEMBLA QUE PASSA? ÉS BO PEL NOSTRE COR FER EXERCICI? PER QUÈ? |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
UNS NENS I NENES INVESTIGUEN UN COR DE XAI | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ESCRIVIU EL VOSTRE NOM I LA DATA: |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ENDAVANT! | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|