DIA MUNDIAL DE LA INFÀNCIA
RECURSOS METODOLÒGICS

*Organització del alumnes per treballar la miniwebquesta:

1. En les condicions, proposo que el treball es faci per parelles.
La proposta és fer un aprenentatge compartit -llegir, escriure, fer-se preguntes, parlar-ne, escoltar-se, dialogar (voler entendre l'altra persona i fer-se entendre)- per tal que de manera conjunta vagin construint coneixement.

2. També podem fer el mateix en petits grups.
És important que en finalitzar l'activitat hi hagi una posada en comú.

3. Una altra possibilitat és a través de la pissarra digital, sempre i quan sigui participativa -l'alumnat pensa i després comparteix-, que sigui el mateix alumnat qui interactuï -triï, provi, prengui decisions-, qui llegeixi la informació, l'expliqui amb les seves paraules, la debati -una manera d'apropiar-se la informació-.

4. La mestra o el mestre tria prèviament les activitats que vol fer en gran grup i quines considera que poden fer per parelles.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

*L’avaluació, és una reflexió personal i compartida sobre com aprenen, de la manera de com han realitzat el treball i un adonar-se del perquè de seves actuacions.

*Temps

Cada pàgina pot tenir una durada d'una sessió de treball. Excepte la de “Llegim i...” que pot durar més d'una sessió. També depèn del seu desenvolupament a l'aula.

* Adreces que he utilitzat:

Font de la poesia i de la imatge:
http://poesiaula.blogspot.com.es/

Font de imatges i del treball al llarg de la miniwebquesta:
http://www.un.org/spanish/events/calendario/2012/doc_11_20.html
http://www.globaleducationfirst.org
http://www.un.org/es/events/childrenday/
http://www.unesco.org/new/es/education/themes/leading-the-international-agenda/efareport/reports/2012-skills/
Informe de seguimiento de la EPT en el mundo. 2012. Los jóvenes y las competencias: Trabajar con la educación
http://ca.wikipedia.org/wiki/Convenció_sobre_els_drets_de_l'infant
http://w3.bcn.es/fitxers/dretscivils/convenciodretsinfantscatala.436.pdf
 
http://www.un.org/es/globalissues/children/pdf/educationfirst-facts.pdf
http://www.ara.cat/societat/Espanya-encapcala-juvenil-Europa-Paris_0_793120791.html

Per saber-ne més:
http://www2.ohchr.org/spanish/law/crc.htm
http://www.un.org/es/globalissues/children/index.shtml
http://www.unicef.org/spanish/mdg/
http://www.mansunides.org/noticia/els-drets-que-emparen-infancia-sincompleixen-sistematicament?
gclid=CKXNyOjkh7MCFYXJtAodvi4ABQ
http://w3.bcn.es/fitxers/dretscivils/annexe16.convencidelsdretsdelsinfants.546.pdf
http://www20.gencat.cat/docs/dasc/03Ambits%20tematics/07Infanciaiadolescencia/
Observatori%20drets%20infancia/destacats%20columna%20dreta/Convencio_drets_infancia.pdf

http://www.un.org/es/globalissues/children/pdf/educationfirst-facts.pdf
EDUCACIÓ AVUI. L'estat de l'educació a Catalunya. Anuari 2011. Fundació Jaume Bofill
Setembre del 2012


*Idees per "Fem matemàtiques":

En l'apartat 1, la lectura de la gràfica, hem de mirar que sigui la mainada qui vagi expressant el que veu, sense anticipar-nos. Fent preguntes indirectes i amb possibilitats de més d'una resposta.

En l'apartat 2, ha de ser la mateixa mainada qui ha de trobar la manera d'expressar-ho, sense donar per part nostre pistes. Si ho feu així, veureu que surten tot de tipus de representacions.

En ambdós casos el mestre o la mestra acompanya animant i posant ènfasi en la seva creativitat.

 

*Té present les següents competències:
Comunicativa lingüística i audiovisual.
Tractament de la informació i competència digital.
Matemàtica.
Aprendre a aprendre.
Autonomia i iniciativa personal.
Social i ciutadana.

*Atenció a la diversitat
Activitats multinivell, que permeten una certa flexibilitat en el grau d'autonomia o suport que necessitin els infants.
Amb possibilitats de poder aprofundir, si és el cas.

*Per a qualsevol proposta de millora, pregunta o suggeriments, només cal que m'ho feu saber, us ho ben agrairé.
montserrat vert ros. mvert2@xtec.cat