INTRODUCCIÓ
La WebQuest
està pensada per a la formació del professorat.
Proposa que
el professorat navegui per internet per tal de descobrir què són les
WebQuest, com utilitzar els recursos per a les classes de tutoria,
utilitzant la teoria de les Intel·ligències Múltiples, poder esquematitzar
la informació de forma clara per tal que pugui fer una senzilla presentació
de Power Point.
Caldrà
doncs que el professorat participant d'aquesta sessió aprengui a dominar eines de presentació multimèdia
com és el Power Point.
Per assolir
l'objectiu del projecte, que es planteja com un treball col·laboratiu, cal que els aprenents utilitzin de
manera guiada la xarxa com a font
d'informació.
|
PROCÉS
És
important que el professorat pugui desenvolupar les activitats en grup, ja
que d'aquesta manera les aportacions són més riques i es permet l'ajuda i
la col·laboració entre els diferents membres.
Temporització de les sessions:
Una sessió
(d’una hora aproximadament) per tal de realitzar la recerca d'informació.
Una sessió
per a realitzar la presentació de Power Point.
Una sessió
per a exposar a la resta dels companys el treball realitzat i el debat.
Mentre
duren aquestes sessions es proposa al professorat a participar en un fòrum
per tal que la gent pugui anar expressant quines són les avantatges de les
WebQuest (o els inconvenients).
|
AVALUACIÓ
L'avaluació
ha de recollir tres punts de vista:
Formal: correspon únicament a la presentació final del
treball realitzat, correcció en els títols, igualar el tipus de lletra,
imatges ben col·locades, portada amb les dades d'identificació ...
D'ús de les eines de navegació: saber escriure l'adreça de
la pàgina inicial, entrar als enllaços, sortir dels mateixos, anar
endavant, enrera, aturar la descàrrega de la pàgina, seleccionar el text o
la imatge a copiar ...
Des del punt de vista dels continguts curriculars: explicació del
treball i la informació a la resta dels companys, assoliment de conceptes,
idees,... També dels hàbits: treball en equip, apropament a les realitats
que s'han conegut, interès per participar en l'activitat ...
|