GUIA DIDÀCTICA |
Aquest alumnes nouvinguts és important que realitzin
treballs o activitats en petits grups que afavoreix la col·laboració mútua,
potencia la capacitat organitzativa i alhora és una important activitat integradora,
en la mesura que tendeix a cohesionar i unir el grup. També en l’aspecte
intel·lectual el treball conjunt obliga, en certa manera, que cadascú precisi
les seves afirmacions tot contrastant-les amb les dels altres. Aquesta posta
en comú pot contribuir a l’acceptació i tolerància de les diferències
d’opinió entre els uns i els altres en una línia no absoluta. A partir del tema central: Som els
protagonistes d’un còmic, es
desenvolupen unes activitats que permetran despertar les diferents intel·ligències
o habilitats dels alumnes. Per poder aconseguir els objectius, les activitats es podran expressar en
qualsevol dels llenguatges: oral, escrit, plàstic, musical o corporal. Les
intel·ligències treballades són: -La intel·ligència
Lingüística: utilitzant les onomatopeies a les bafarades. -La intel·ligència Lògico-matemàtica: classificant les
emocions i els sentiments en agradables i desagradables dels còmics. -La intel·ligència Naturalista: pensant diferents
espais exteriors per a representar el còmic. (Pati, gimnàs) -La intel·ligència Musical: buscant diferents
músiques de fons per la presentació del còmic en el Power Point. -La intel·ligència Cinètico-corporal: representant el còmic. -La intel·ligència Visual-espacial: pintant
i decorant les diferents imatges de cada emoció i sentiment. -La intel·ligència
Intrapersonal: fent el portfoli individual de l’alumne. -La intel·ligència
Interpersonal: treballant cooperativament durant tota la investigació i adonant-se les
sentiments i emocions dels altres companys/es. OBJECTIUS
CONTINGUTS DE PROCEDIMENTS
CONTINGUTS DE FETS, CONCEPTES
I SISTEMES CONCEPTUALS
CONTINGUTS D’ACTITUDS, VALORS
I NORMES
AVALUACIÓ Avaluació inicial A partir de la presentació d’un còmic i de fer
les preguntes sobre ell, valorarem el punt de partida de cada alumne per
ajustar les activitats als seus coneixements previs. Avaluació formativa Intervenció directa i continuada a classe motivant,
modificant si cal i donant els models correctes de cada situació que ho
requereixi. Farem un registre de seguiment de l’activitat. Avaluació final El còmic resultant amb el programa Power Point,
serà el qual els mateixos alumnes s’autoavaluaran juntament amb la nota de la
professora. TEMPORITZACIÓ Aquesta WebQuest es pot realitzar durant una setmana a l’aula d’acollida
de secundària. Segons les hores que tingui destinades l’institut. MATERIAL SUPORT ESCRIT Qüestionari, textos informatius, cançoner, etc SUPORT TIC Internet, aplicacions informàtiques (Word, PowerPoint) SUPORT AUDIOVISUAL CD, enregistradora, Mp3, CD SUPORT GRÀFIC Fotografies, mapes, i mapa mental. SUPORT MANIPULATIU Càmera digital, ordinador, material necessari per a cada còmic dels
alumnes. |