GUIA DIDÀCTICA

L'objectiu final d'aquest treball presentat en aquesta WebQuest és l'alumnat de cicle superior de primària i de primer cicle d'ESO accedeixi a la música clàssica a través d'una melodia.

A partir d'un tema central; "LA GOTA D'AIGUA", es desenvolupen unes activitats que permetran despertar les diferents intel·ligències dels alumnes. Utilitzaran: l'aprenentatge participatiu, l'entrenament personal, diferents llenguatge que ajudin a expressar sentiments personals, sensacions, emocions, defectes, il·lusions, records, vivències, etc; que ajuden a treballar les habilitats socials.

Les activitats es podran expressar en qualsevol llenguatge, a més a més de l'oral i escrit; el llenguatge plàstic, musical o corporal; per a poder aconseguir els objectius.

Les intel·ligències treballades són:

-La intel·ligència Lingüística: escrivint un conte sobre un dia de pluja la biografia de F.Chopin i l'instrument que sona.

-La intel·ligència Lògico-matemàtica: classificant els consells de l'estalvi de l'aigua.

-La intel·ligència Naturalista: explicant el cicle de l'aigua.

-La intel·ligència Musical: pensant i escrivint una lletra per a la melodia de la cançó i acompanyaments instrumental.

-La intel·ligència Cinètico-corporal: preparant una petita dansa i/o amb expressió corporal de la melodia.

-La intel·ligència Espacio-visual: elaborant una maqueta sobre el cicle de l'aigua.

-La intel·ligència Intrapersonal: fent un recull d'embarbussaments, endevinalles i acudits sobre l'aigua i/o la pluja.

-La intel·ligència Intrapersonal: explicant individualment quins sentiments i emocions tenen un dia de pluja.

OBJECTIUS

1. Treballar a partir d'una melodia, diferents continguts.

2. Aprendre noves estratègies d'aprenentatge aplicant totes les Intel·ligències Múltiples.

3. Dissenyar un PowerPoint.

4. Planificar i realitzar la recollida d'informació a través de les NTIC

5. Utilitzar l'avaluació portfoli.

CONTINGUTS DE PROCEDIMENTS

1. Treball en petit grup cooperatiu.

2. Reflexió sobre la melodia i els continguts treballats.

3. Aplicació de les eines i recursos necessaris per a dur a terme les activitats.

4. Elaboració d'una presentació en Power Point.

5. Confecció del portafoli de l'alumne.

CONTINGUTS DE FETS, CONCEPTES I FETS CONCEPTUALS.

El preludi nº15, op. 28 de F. Chopin.

El cicle de l'aigua.

Les emocions i sentiments.

CONTINGUTS D'ACTITUDS, VALORS I NORMES.

1. Interès per l'audició proposada: preludi nº15, op. 28 de F. Chopin.

2. Col·laboració dels companys de treball cooperatiu.

3. Respecte per les opinions sentiment i emocions dels companys/es.

4. Ajuda mútua i treball en equip per arribar a un objectiu.

ACTIVITATS

Activitat 1: Compositors i intèrprets: Pensaran i escriuran una lletra per a la melodia de la cançó. La primera part  de la melodia. Després podran pensar i escriure uns acompanyaments per a diferents instruments de percussió.

Faran una fotografia del seu grup cantant i acompanyant amb els instruments i el so, per adjuntar al PowerPoint.

Activitat 2: Escriptors: Faran un conte per un dia de pluja, escoltant la melodia per inspirar-se. Podran consultar la biografia de F. Chopin i sobre l'instrument que sona: el piano. Adjuntar al PowerPoint.

Activitat 3: Investigadors: Classificaran els consells sobre l'estalvi de l'aigua en una graella explicativa. Adjuntar al PowerPoint.

Activitat 4: Científics: Explicaran el cicle de l’aigua. Adjuntaran una diapositiva al Power Point.

Activitat 5: Constructors: Elaboraran una maqueta del cicle de l’aigua. Faran una fotografia de las maqueta i adjuntaran al PowerPoint.

Activitat 6: Dansaire: Prepararan una petita dansa amb expressió corporal de la melodia treballada. Adjuntaran una fotografia o bé petit DVD de la representació al PowerPoint.

Activitat 7: Pensadors: Explicaran individualment quins sentiments i emocions tenen un dia de pluja. Fent una diapositiva explicant, inserint imatges, dibuixos, etc.

Activitat 8: Consellers: Faran un recull d’embarbussament, endevinalles i acudits sobre el tema de l’aigua i/o la pluja. Adjuntar al PowerPoint.

Un cop fet el Power Point podran fer individualment el seu portfoli.

TEMPORITZACIÓ

Aquest treball es pot fer en unes 9 sessions, és a dir unes 9 hores de classe lectives, més alguna preparació a casa.

RECURSOS

Aquesta WebQuest queda oberta a tots els canvis que els professors/es vulguin aplicar, o fer per adaptar-la als seus objectius, al seu alumnat, context que treballa.

MATERIAL

Suport audiovisual: CD, enregistradora, MP3, per poder escoltar la melodia a treballar.

Suport escrit: textos informatius, cançoners.

Suport TIC: Internet, aplicacions informàtiques: Word i PowerPoint.

Suport gràfic: fotografies, gràfiques...

Suport manipulatiu:plastelina, colors, pintures, etc. Material musical: instrutuments de percussió: maraques, triangle, caixa xinesa, xinxines, claus, xil·lòfon, metal·lòfon, etc.