Aquest alumnes nouvinguts és important que realitzin treballs o activitats en petits grups que afavoreix la col·laboració mútua, potencia la capacitat organitzativa i alhora és una important activitat integradora, en la mesura que tendeix a cohesionar i unir el grup. També en l’aspecte intel·lectual el treball conjunt obliga, en certa manera, que cadascú precisi les seves afirmacions tot contrastant-les amb les dels altres. Aquesta posta en comú pot contribuir a l’acceptació i tolerància de les diferències d’opinió entre els uns i els altres en una línia no absoluta.

A partir del tema central: Com evoluciona d’un hort,  es desenvolupen unes activitats que permetran despertar les diferents intel·ligències o habilitats dels alumnes.

Per poder aconseguir els objectius, les activitats es podran expressar en qualsevol dels llenguatges: oral, escrit, plàstic, musical o corporal. Les intel·ligències treballades són:

-La intel·ligència Lingüística: buscant les definicions de les diferents paraules relacionades amb l’hort i les hortalisses.

-La intel·ligència Lògico-matemàtica: classificant totes les paraules segons la seva recol·lecció i consumició a les diferents estacions de l’any.

-La intel·ligència Naturalista: visitant, observant l’evolució de l’hort.

-La intel·ligència Musical: fent diferents acompanyaments amb instruments de percussió a la cançó proposada.

-La intel·ligència Cinètico-corporal: elaborant un dòmino de les diferents hortalisses i fent el pa amb tomàquet.

-La intel·ligència Espacio-visual: decorant el dòmino de les diferents hortalisses i el mural.

-La intel·ligència Intrapersonal: fent individualment el mapa mental de l’hort i les hortalisses.

-La intel·ligència Interpersonal: treballant cooperativament durant tota la investigació.

• Aprendre el vocabulari de l’hort i les hortalisses.
  • Classificar hortalisses segons la seva consumició a les diferents estacions de l’any.
  • Interpretar la cançó proposada amb instruments de percussió.
  • Observar al natural un hort i les seves hortalisses.
  • Expressar oralment el mural realitzat en grup.

CONTINGUTS DE PROCEDIMENTS

• Aplicació del nou vocabulari de les hortalisses.
  • Elaboració d’una recepta: pa amb tomàquet.
  • Acompanyament amb instruments de percussió de la cançó: El ball de la civada.
  • Organització gràfica de les dades en taules.
  • Observació i descripció de l’hort i les hortalisses.

CONTINGUTS DE FETS, CONCEPTES I SISTEMES CONCEPTUALS

• L’hort a Catalunya i el seu cicle.
  • L’hort: estacions de l’any.
  • Vocabulari de les diferents hortalisses.
  • La cançó: El ball de la civada.
  • Dòmino de les hortalisses.
  • Recepta: pa amb tomàquet

CONTINGUTS D’ACTITUDS, VALORS I NORMES

• Interès per l’observació, per comparar i classificar.
  • Valoració de la importància que té el contrast d’idees entre les persones.
  • La diversitat de cultures i l’intercanvi de costums i productes de l’hort com a un factor positiu.
  • Hàbits alimentaris saludables.

Aquesta WebQuest es pot realitzar durant una setmana a l’aula d’acollida de secundària. Segons les hores que tingui destinades l’institut.

MATERIAL

SUPORT ESCRIT

Qüestionari, textos informatius, cançoner, etc

SUPORT TIC

Internet, aplicacions informàtiques (Word)

SUPORT AUDIOVISUAL

CD, enregistradora, Mp3, CD “El ball de la civada”

SUPORT GRÀFIC

Fotografies, mapes, i mapa mental.

SUPORT MANIPULATIU

Material musical: instruments de percussió. maraques, triangle, caixa xinesa, claus, xinxines, ..

Productes de l’hort. Hortalisses: tomàquet, enciam, pastanaga, carxofa, rave, escarola, pèsol, pebrot, ceba, all, espinacs, carbassó, etc.