PROCÉS

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ACTIVITAT1.- Heu de fer grups de tres companys/es.

 

ACTIVITAT2.- Trieu els següents rols:

·        Redactor

·        Investigador

·        Coordinador

 

ACTIVITAT 3.- El redactor: llegirà en veu alta el primer capítol i la resta escoltarà. Si cal es farà una segona lectura.

http://www.xtec.es/cgi/mediateca_crp?NU=MP014805&CRP=

http://www.osona.com/Infos2004/laiakarrouch.htm

http://www.bibgirona.net/salt/glij/planes/narrativa_juv.htm

 

ACTIVITAT 4.- L’investigador: buscarà al diccionari les paraules que no s’entenguin i la biografia de l’autora per poder preparà l’entrevista el dia que ens visiti.

 

http://www.xtec.net/~cbarba1/satibadia/entrevista.htm

http://www.ub.es/slc/ffll/apren/vincle3.htm

http://www.grec.cat/cgibin/escolx.pgm

http://www.grec.net/home/cel/dicc.htm

 

ACTIVITAT 5.- El coordinador: pensarà algunes preguntes a fer una entrevista a l’autora i després les posarà en comú en tot el grup.

http://www.xtec.net/~cbarba1/satibadia/entredista.htm

http://www.monografias.com/trabajos12/recoldat/recoldat.shtml#entrev

http://html.rincondelvago.com/entrevista_3.html

 

ACTIVITAT 6.- Entre tots tres fareu un mapa mental sobre la lectura: “Què sabeu de la lectura?”: tècniques de lectura, la veu, l’entonació, comprensió, etc.

http://www.aeg.es/lectura/

 

ACTIVITAT 7.- El redactor pensarà un petit diàleg per a fer una petita representació, semblant al comiat del llibre: De Nador a Vic. Després entre tots el redactareu. Vegeu un exemple:

 

AMIGA HAKIMA: -Laila, Laila! És veritat que marxes a Hispània?

LAILA: -Doncs, sí.

AMIGA HAKIMA: - Tornaràs? Quan tornaràs?

LAILA: -No ho sé, Hakima. Allà a Hispània hi estaré molt bé. Tindré tot allò que vulgui.

MARE: -(Estava fent el pa per endur-nos)- Laila! Vés a buscar aigua, a la gerra, si us plau!

LAILA: -Ara  hi vaig, mare.

ÀVIA: Us heu d’afanyar que fareu tard!

AVI: -Vaig a plegar les eines!

TIET SAÏD: -Ja sóc aquí!

LAILA: -Marxem amb el cotxe del tiet Saïd?

MARE: - Sí, Laila.

ÀVIA: Ens hem d’acomiadar. Estic molt trista. (No parava de plorar)

AVI: -Vinga que arribareu tard a l’aeroport. (Amb els ulls plorosos)

TIET SAÏD: -Us espero al cotxe.

Tots ens abracem un per un i després tots plegats, ens diem adéu amb les mans.

Marxen tots amb el cotxe del tiet Saïd.

 

ACTIVITAT 8.- L’investigador buscarà una melodia per a una cançó de comiat i després ensenyar-la als seus companys/es per tocar amb diferents acompanyaments d’instruments.

A Internet podem trobar diferents tipus d’arxius de música:   Els més coneguts són els MP3, MIDI i RA.

Els MP3 són arxius comprimits i fa falta un programa especial per reproduir-los, com ara el Win Amp

Els MIDI són arxius on momés hi ha música sintetitzada; els podeu reproduir amb els programes instal·lats a l’ordinador.

I els RA són arxius als quals cal un programa anomenat RealAudio per reproduir-los.

En aquestes adreces trobareu diversos arxius de música. Escolteu-ne uns quants!

http://membres.lycos.fr/catalunya/real.htm

http://rockcatala.com

http://www.catalunyarock.com/mp3.php

http://www.guadall.com/mp3catala/

http://www.mp3catala.com/

 

ACTIVITAT 9.- El coordinador farà dos itineraris per anar amb cotxe de Nador a ...Sant Feliu, un de llarg i un de més curt, calculant els quilòmetres, la benzina utilitzada, el preu del viatge i el temps que es tardarà en realitzar els dos itineraris.

 

http://www.viamichelin.es/viamichelin/esp/tpl/hme/MaHomePage.htm

http://www.guiacampsa.com/

http://www.mobiauto.com/trip/mobiauto.nsf/carreteras?OpenForm&lang=2

 

 

ACTIVITAT 10.- Tots i totes farem una sortida a l’entorn proper natural de Sant Feliu, al Parc Natural de Collserola, per conèixer la zona propera on estàs actualment i per després comparar-lo amb l’entorn natural de Nador (Marroc) que ens descriu el llibre.

 

ACTIVITAT 11.- Entre tots/es tres membres del grup fareu:

*      La construcció d’una maqueta de la casa de la Laila a Nador que ens descriu en el llibre. Podeu utilitzar plastilina, fustes, colors, pintures, etc.

*      Preparar la representació teatral del comiat de la Laila de Nador.

*      Fer un pannell didàctic o mural sobre la sortida al entorn natural del Collserola i l’entorn natural de Nador (Marroc) amb dibuixos i fotografies dels entorns, que podràs buscar algunes als cercadors d’Internet.

http://es.altavista.com
http://www.google.es/
http://www.terra.es
http://www.ozu.es
http://www.excite.es
http://es.yahoo.com/
http://infoseek.go.com/

 

ACTIVITAT12.- Individualment cada membre del grup haurà de fer el seu propi mapa mental i portfoli de l’activitat: Primer Capítol: De Nador a Vic.

Mireu l’annex 1 i completeu el mapa mental.

PER A FER EL PORTFOLI: Heu de tenir en compte aquest tres apartats:

 

1. PERSONAL

2. ACADÈMIC

3. REFLEXIÓ

Presentació: visual, fotografies, dibuixos,…

Mapa mental de la WebQuest

Eix cronològic de la WebQuest

Diari personal

Diari del grup

 

Sobre les  activitats realitzades en la WebQuest.

ACTIVITAT 1

ACTIVITAT 2

ACTIVITAT 3

ACTIVITAT 4......

 

La millor activitat.

Objectius assolits

Objectius no assolits.

Necessito millorar

 

COMENCEM...!