DINÀMIQUES DE GRUP A L'AULA
Una Cacera del Tresor adreçada a la tutoria de secundària Creada per Núria Alart (nalart@xtec.cat) 2008 Introducció | Preguntes | La gran pregunta | Recursos d'Internet L'objectiu d'aquestes sessions de dinàmiques de grup aplicades a l'aula, és iniciar i familiaritzar als alumnes amb una àmplia tria de dinàmiques de grup, per tal que una agrupació humana esdevingui un grup cohesionat i operatiu. L'intercanvi entre els alumnes afavoreix la cooperació mútua, tots i totes ensenyen, cadascú pot aprendre de l'altre. LES ETAPES DE LA DINÀMICA DE GRUPS SÓN: 1. ETAPA DE DESCOBRIR O PRESENTAR-SE: Coneixement mutu dels integrants del grup.2.2. ETAPA DE CONFIAR: crear entre els integrants dels grup un clima de confiança. 3.3. ETAPA DE COL·LABORAR: tècniques que afavoreixin la cooperació del grup.
4.4.
ETAPA D’ESTRUCTURAR: per a establir una bona organització del grup. La metodologia consistirà en la realització pràctica d'aquestes dinàmiques de PRESENTACIÓ
1.
Heu de fer un grup de quatre o cinc alumnes per a preparar algunes dinàmiques de grup de presentació, per tal d'esdevenir un grup cohesionat i operatiu. (Consulteu els recursos d'Internet on hi ha tres dinàmiques a fer) 1. Quines d'aquestes dinàmiques serviran per fer una bona presentació dins d'un grup? 2. Trieu una dinàmica de presentació per tal de poder fer a la classe i ensenyar a la resta del gran grup. 3. Podeu posar-vos d'acord entre tots i totes de fer una dinàmica de presentació? 4. Com us heu sentit fent aquesta dinàmica entre tots i totes?
La gran pregunta
Creus que la creativitat d'un grup depèn de la màxima heterogeneïtat dels membres del grup (diferents capacitats i/o intel·ligències)? Per què? Les dinàmiques de grup tenen en compte totes les intel·ligències. Són propostes que apunten a un pensament actiu més que passiu, on tot allò que s’aprèn, no està d’una forma estàtica lineal, sinó que es manifesta de diferents maneres: auditivament, amb moviment i visualment. També s’han de tenir en compte les relacions lògiques, lingüístiques, la relació amb la natura, amb si mateix i amb els altres. "APRENEM FENT". "La educación no es un asunto de narrar y escuchar sino un proceso activo de construcción.... " (John Dewey) - Com som? |