INTRODUCCIÓ.

Imagineu-vos que sou uns presentadors/es d’un telenotícies. Quina informació hi posaríeu? Com ho comentaríeu? Quines notícies hi inclouríeu?

Els mitjans de comunicació socials s’han convertit en informadors de masses (públic ampli anònim i divers) i transmeten la informació d’una manera gairebé immediata. Hi ha diferents tipus de mitjans: la premsa escrita, la radio, la televisió…

La facilitat amb què la informació pot arribar d’un lloc a un altre ens permet conèixer què ha passat a milers de quilòmetres de distància del lloc on vivim. Quan en algun lloc del món es produeix algun esdeveniment important, les agències informatives transmeten la notícia als mitjans d’informació de masses, és a dir, als “mass mèdia” d’arreu.

Els mitjans de comunicació són els encarregats de decidir si la notícia és rellevant i cal comunicar-la a la societat o no. Així hem de tenir en compte que els mitjans de comunicació poden arribar a influir en l’opinió de la societat i fins i tot modificar-la.

Mireu aquest vídeo “Mira què fem” sobre la ràdio i la televisió.