PROCÉS

La televisió utilitza la llengua estàndard que és una varietat de llengua que es fa servir en aquest mitjà de comunicació. El llenguatge visual també és un element important que aporta informació. Es destaquen els elements següents:

Tema. Enquadrament o pla de la càmera. Angulacions. Moviments de la càmera. Il·luminació.  Escenografia. Muntatge.

Gravareu en vídeo un telenotícies, prèviament triades i redactades les notícies, pensant amb aquests apartats: Classificació de les seccions, temes, les imatges que poden documentar la informació, els plans que ofereix el realitzador i vigileu el llenguatge que s’utilitzi, tot això ho gravareu en una vídeo càmera i ho editareu en un programa d’ordinador.

Podeu mirar aquest vídeo: “Un forat a la butxaca”

“Un forat a la butxaca" parla dels joves i els mitjans de comunicació.
Els mitjans de comunicació ajuden a entendre el món que ens envolta. A Catalunya hi ha unes 200 emissores de ràdio municipals i més de 100 televisions locals.

Aquests mitjans permeten conèixer la realitat més propera. Tres de cada deu joves catalans llegeixen cada dia diaris. Els joves també s'informen a través d'internet, un mitjà que també permet participar en fòrums de debat.

COMENCEM...!