Guia didàctica
Hola, sóc la professora McGonagall. Suposo que ja em coneixeu. La meva missió és donar als que sou professors/es con jo unes quantes idees per treballar amb els vostres petits maggles. Esteu ben al cas !!
INTRODUCCIÓ
A partir del tema central: Voleu fer un treball sobre Harry Potter?", es desenvolupen unes activitats que permetran despertar les diferents intel·ligències dels alumnes.
Per poder aconseguir els objectius, les activitats es podran expressar en qualsevol dels llenguatges: oral, escrit, plàstic, musical o corporal. Les intel·ligències treballades són:
-La intel·ligència Lingüística: fent de biògraf i investigant sobre la figura d’en Harry Potter: on va néixer, qui són els seus pares, tiets, amb qui viu, etc.
-La intel·ligència Lògico-matemàtica: fent de calculador, buscant la distància entre la ciutat on viu en Harry Potter i casa seva.
-La intel·ligència Naturalista: elaborant un postre màgic amb fruites.
-La intel·ligència Musical: triant melodies i posant-hi lletra i acompanyament.
-La intel·ligència Cinètico-corporal: realitzant un joc per a dos equips amb dos pilotes.
-La intel·ligència Espacio-visual: inventant una casa on li agradaria viure en Harry Potter.
-La intel·ligència Intrapersonal: pensant un país on voldria anar Harry Potter; buscant informació sobre el país, moneda, idioma, clima, etc.
-La intel·ligència Interpersonal: fent de mediador en una història problemàtica a l’escola d’en Harry Potter.
OBJECTIUS
-Aprendre noves estratègies d’aprenentatge aplicant totes les Intel·ligències Múltiples.
-Dissenyar un Power Point
-Utilitzar eines informàtiques
-Elaborar textos, fotografies, imatges, etc, utilitzant les TIC.
-Treballar textos de tipologia diversa i conèixer la seva estructura.
-Utilitzar l'avaluació portafoli.
-Aprendre a fer recerca per Internet.
CONTINGUTS DE PROCEDIMENTS
Confecció i elaboració de postres, jocs, dibuixos, projectes, ...
Utilització d'eines informàtiques.
Presentació en PowerPoint.
Confecció del portafoli de l’alumne.
CONTINGUTS DE FETS, CONCEPTES I FETS CONCEPTUALS
El personatge: Harry Potter.
El programa Power Point.
Diferents tipologies textuals: descripció, narració, instrucció, argumentació, reflexió.
Les intel·ligències múltiples.
El portafoli de l’alumne.
CONTINGUTS D’ACTITUDS, VALORS I NORMES
Demostració d'interès per conèixer el personatge d’en Harry Potter.
Constància en l'elaboració del treball en grup.
Respecte pels compants de treball.
ACTIVITATS, TEMPORITZACIÓ
1)
Aquestes activitats es durant a terme durant una setmana dins el grup classe.
2)
Els alumnes faran grups de 8 i ompliran el Qüestionari inicial sobre en Harry
Potter.
3)
Tots els alumnes del mateix grup es numeraran de l’1 al 8 i trianan la seva
tasca a fer:
-Alumne
1 (Inventor-Intel·ligència Espacio-visual): Dibuixa la casa o castell on
voldria viure Harry Potter.
-Alumne
2 (Cuiner-Intel·ligència Naturalista): Elabora un postre màgic amb
fruites.
-Alumne
3 (Esportista-Intel·ligència Cinètico-corporal): Realitza un joc per a dos
equips amb dues pilotes.
-Alumne
4 (Músic-Intel·ligència Musical): Tria melodies i posa-hi lletra i
acompanyaments.
-Alumne
5 (Biògraf-Intel·ligència Lingüística): Investiga sobre la figura
d’en Harry Potter: on va néixer, qui són els seus pares, tiets,....
-Alumne
6 (Mediador-Intel·ligència Interpersonal): Explica una història problemàtica
a l’escola d’en Harry Potter. Fes de mediador i indica com ho faries per
solucionar-ho.
-Alumne
7 (Comunicador-Intel·ligència Intrapersonal): Pensa
en un país on voldria anar Harry Potter i busca'n informació: situació,
moneda, idiona, clima, ...
-Alumne
8 (Calculador-Intel·ligència Lògico-matemàtica): Calcula la distància
entre la ciutat d’en Harry Potter i casa teva.
4)
Buscareu informació a internet
5)
Cadascú farà la seva diapositiva de la seva feina i després es posarà en comú
entre tot el grup. S’ha de lliurar al professor una presentació en PowerPoint
de les tasques investigades.
6)
Un cop fetes totes les tasques, es reuniran tots els alumnes 1 de la classe, els
alumnes 2, alumnes 3, alumnes 4, alumnes 5, alumnes 6, alumnes 7 i alumnes 8.
Aquests llegiran, explicaran i comentaran totes les feines fetes al seu grup i
valorarean les que han estat més positives i faran un document conjunt de la
tria feta entre tots, seleccionant també un Power Point representatiu d’entre
els de la classe.
7)
Seguidament es valorarà el treball fet en grup i amb la resta de la classe.
8)
Per acabar, es confeccionarà el portafoli de l’alumne; reflexionant sobre el
treball fet individualment i en grup
MATERIAL
SUPORT
ESCRIT
Qüestionaris,
textos informatius, cançoners, receptaris de cuines, jocs populars i esports,
etc
SUPORT
TIC
Internet,
aplicacions informàtiques (Word) i PowerPoint.
SUPORT
AUDIOVISUAL
CD,
enregistradora, Mp3
SUPORT
GRÀFIC
Fotografies,
mapes.
SUPORT
MANIPULATIU
Material
esportiu: pilotes, cordes, cercles, piques, …
Material
musical: instruments de percussió. maraques, triangle, caixa xinesa, claus,
xinxines, etc
Estris
de cuina, productes d'alimentació, fruites.
El
portafoli o panell didàctic.