ACTIVITAT 1 ACTIVITATS SOBRE EL CONTE: “ Les protagonistes d’aquest conte són una serp i una
òliba. Com és una serp? Com és una òliba? (Entre tots i totes fareu una
descripció dels animals) Penseu i busqueu semblances i diferències entre els dos
animals. http://ca.wikipedia.org/wiki/Serp http://ca.wikipedia.org/wiki/%C3%92liba -Comenteu el significat de les paraules que ens poden
ser més significatives del conte i busquem sinònims: Aconsellar, mossegar, sàvia, tenir por, riure,
insultar, xiular, trista, pegar. -Expliqueu el significat d’aquests adjectius: Agressiu, equivocada, imprudent, protector, solitud,
acompanyat, -Quin consell li donarieu vosaltres a la serp? Què haguessiu fet, si, us....? Insulten, peguen, riuen,
burlen ... Cal conéixer-nos bé? Per què? Sovint ens deixem emportar pel que més ens crida
l’atenció i ens agrada, sense pensar en res més? A vegades ens podem equivocar quan jutgem un company/a
per la primera impressió?. Per què? T’has trobat amb algun company, amic o familiar que
t’ha ajudat quan ho has necessitat i no t’ho pensaves? Quina imatge tenim de nosaltres mateixos? Ens coneixem
bé? Expliqueu aquesta frase: “La pitjor
ignorància sempre és el desconeixement de nosaltres mateixos” Feu la Fitxa
del conte i la fitxa de reflexió
individual Sabeu si la serp i l’òliba són animals en perill
d’extinció? A l’activitat 2 seguireu treballant sobre aquest tema. |