GRUP
CLASSE:
|
DURADA:
|
PERÍODE:
|
CURS
ESCOLAR:
|
PROFESSOR/A
|
Aules
d’acollida, C. Superior, ESO
|
Quatre
sessions
|
1r
trimestre
|
2009-2010
|
Núria Alart
|
ÀREES/MATÈRIES:
|
TÍTOL I
JUSTIFICACIÓ DE LA UNITAT
|
Interdisciplinar
Intel·ligències
Múltiples
|
VOLEU FER
UNA DESFILADA DE MODELS? Aquesta unitat didàctica ens
permetrà treballar tot el vocabulari necessari sobre les peces de roba.
Prendre consciència de la necessària reutilització dels materials, en la
confecció dels vestit per a fer una desfilada. Aprendre a editar un vídeo
en un programa.
|
OBJECTIUS
D’APRENENTATGE
|
COMPETÈNCIES
BÀSIQUES
|
CRITERIS I INSTRUMENTS
D’AVALUACIÓ
|
Escriure
petites descripcions de peces de roba ben estructurades. Inventar
endevinalles sobre diferents peces de roba.
|
Comunicativa, lingüística i audiovisual
|
1. Presentar una fitxa word de les descripcions de les
peces de roba i el seu dibuix. La
fitxa.
2. Presentar una fitxa amb les endevinalles inventades.
|
Experimentar
amb diferents materials per a desenvolupar la creativitat en la confecció
de la roba.
|
Artística i cultural
|
3. Explicar oralment l’elaboració de la peça de roba
apreciant la creativitat en els models. Exposició oral.
|
Presentar de manera atractiva la desfilada de models
triats mitjaçant un programa d’edició de vídeos.
|
Tractament de la informació i competència digital
|
4.
Presentar el vídeo i les fotografies de la desfilada amb música. El vídeo de la desfilada.
|
Conèixer
i classificar les característiques de la roba que s’utilitza en les
diferents estacions de l’any.
|
Matemàtica
|
5. Elaborar una graella de la classificació de les
diferents peces de roba segons l’estació de l’any en un mural. El mural
|
Reflexionar
sobre el propi aprenentatge a partir del treball realitzat
|
Aprendre a aprendre
|
6. Autoavaluar-se i reflexionar individualment el
treball realitzat. Rúbrica
|
Acceptar la diversitat d’opinions en el grup
cooperatiu de treball i el grup classe.
|
Autonomia i iniciativa personal
|
7. Mostrar interès per les aportacions personals en
les tasques de grup. Rúbrica.
|
Utilitzar diferents materials reciclables pel
respecte del medi ambient.
|
Coneixement i la interacció amb el món físic.
|
8. Fer la desfilada dels models confeccionats amb els
materials reciclables. La peça de
roba confeccionada.
|
Aprendre a respectar la diversitat i a valorar a les
persones pels seus actes i no per l’aparença externa
|
Social i ciutadania
|
9. Respectar la diversitat en la presentació de
models, valorant totes les opcions triades. Rúbrica.
|
CONTINGUTS
|
Descripció de diferents peces de roba en les
endevinalles proposades
|
Elaboració dels vestits per a la desfilada,
desenvolupant la creativitat artística
|
Adquisició dels procediments per a l’elaboració de
fotografies amb la càmera digital i la seva posterior edició en el programa
“Animoto”
|
Classificacions de diferents peces de roba segons les
estacions de l’any i segons el sexe (home i/o dona)
|
Capacitat crítica per l’acceptació de diferents
d’opinions
|
Apreciació de la creativitat en la creació de tots els
vestits de la classe
|
Utilització de diferents materials reciclables en la
confecció dels vestits
|
Reflexió, acceptació i comprensió de la diversitat
valorant a les persones pels seus actes i no per l’aparença externa.
|
METODOLOGIA
I SEQÜÈNCIA DIDÀCTICA
|
S’utilitzen
els següents principis metodologics inclusius i/o actius a l’aula:
Globalització: a l'alumne se li presenta la
realitat de manera global.
Interdiciplinarietat: es fomenta el treball de manera
interdisciplinar entre els diferents professionals.
Activitat : fomentar l'aprenentatge significatiu a
partir de la pròpia activitat de l'alumne.
Individualització: S'adapta a les possibilitats i
característiques de l’alumnat segons les seves capacitats.
Socialització: Cooperació i treball en grup.
Contextualització i funcionalitat. Aplicació
dels aprenentatges a l'entorn proper.
-Fomentarem el treball en grup com a font de relació
personal, fomentant-les a través del
treball cooperatiu.
-Utilitzarem els recursos TIC (processador de textos,
audiovisuals, músiques, programa de presentacions, ....)
-Treballarem el foment d’una bona autoestima en els
alumnes a través de l’ànim i valoració positiva del que fan, practicant la
cultura de l’elogi.
-Fomentarem el control emocional de les seves
expressions através del diàleg reflexiu
amb els mateixos alumnes.
-S’utilitzaran diferents modalitats i estils
d’ensenyament-aprenentatge per potenciar totes les capacitat i/o
intel·ligències de l’alumnat, per així
poder aprendre a través de les més potents i tenir un major èxit
escolar.
|
DESCRIPCIÓ
DE LES ACTIVITATS
|
MATERIALS
RECURSOS
|
ORG. SOCIAL
|
TEMPS
|
ATENCIÓ
DIVERSITAT
|
Activitats Avaluació
|
1a SESSIÓ
|
INTRODUCCIÓ
|
A partir d’una presentació en (ppt) sobre el tema de
la roba i els vestits investigarem sobre els coneixements previs de
l’alumnat. Quin vocabulari coneixen.
|
Pissarra
Presentació amb canó
|
Gran grup
|
50 min.
|
Intel·ligències Múltiples
|
1
|
DESENVOLU
PAMENT
|
Presentació del vocabulari bàsic en fitxes
plastificades per la professora.
Pluja d’idees sobre allò que sabem sobre les
desfilades de moda. Formació dels petits grups de treball.
|
Pissarra
Fitxes de les robes i els vestits
|
Gran
grup
Petit
grup
|
50 min
|
IM i multinivell
Treball en grup cooperatiu
|
1
|
FINAL
|
Reflexió personal de la classe:
Què és el que t’ha costat més de fer? Per què?
Què és el que més m’ha agradat? Per què?
Què canviaries si la tornessis a fer?
|
Fitxa de reflexió individual
|
Individual
|
20 min
|
Intel·ligències Múltiples
Portfoli
|
5-6
|
2a SESSIÓ
|
INTRODUCCIÓ
|
Presentació dels petits grups de tres alumnes i els seus
rols: fotògraf, redactor i coordinador.
Activitats en el MUD de Mots: “Va de vestir” i “De
vint-i-un botó” Cada grup farà un mural amb la graella de classificació de
les peces de roba.
|
Ordinador
Enllaços
|
Petit grup
|
50 min.
|
Intel·ligències Múltiples.
Treball en grup cooperatiu
|
5
|
DESENVOLU
PAMENT
|
Explicació del programa Animoto per part de la
professora.
Preparació del guió de la desfilada per part del redactor.
El coordinador prepararà els materials pels vestits. El fotograf prepararà
la càmera digital.
|
Ordinador
Enllaços
|
Petit grup
|
50 min
|
IM.
Treball en grup cooperatiu
|
3
|
FINAL
|
Reflexió personal de la classe:
Què és el que t’ha costat més de fer? Per què?
Què és el que més m’ha agradat? Per què?
Què canviaries si la tornessis a fer?
|
Fitxa de reflexió individual
|
Individual
|
20 min
|
Intel·ligències Múltiples
Portfoli
|
6-7
|
3a SESSIÓ
|
INTRODUCCIÓ
|
Llegiu endevinalles en una pàgina web.
Copiem tres endevinalles sobres tres peces de roba.
|
Ordinador
|
Petit grup
|
50 min
|
Intel·ligències Múltiples
|
1-2
|
DESENVOLU
PAMENT
|
Inventeu tres endevinalles sobre tres peces de roba i
feu un dibuix
|
Fitxa de les endevinalles
|
Petit grup
|
50 min
|
Intel·ligències Múltiples
|
2
|
FINAL
|
Reflexió personal de la classe:
Què és el que t’ha costat més de fer? Per què?
Què és el que més m’ha agradat? Per què?
Què canviaries si la tornessis a fer?
|
Fitxa de reflexió individual
|
Individual
|
20 min
|
Intel·ligències Múltiples
Portfoli
|
6-7
|
4a SESSIÓ
|
INTRODUCCIÓ
|
Elaboració dels vestit amb diferetns materials
reciclables.
Podeu triar entre:
Vestits de diferents països.
Personatges famosos de pel·lícules, còmics,...
Diferents oficis
|
Ordinador
Enllaços
|
Petit grup
|
50 min
|
Intel·ligències Múltiples. Activitats multinivell
Treball en grup cooperatiu
|
3
|
DESENVOLU
PAMENT
|
Cada grup fa fotografies dels vestits i la desfilada.
Presentació de la desfilada.
Elaboració de la rúbrica d’autoavaluació del petit
grup.
|
Ordinador
Enllaços
|
Petit grup
Gran grup
|
50 min
|
IM Multinivell
Treball en grup cooperatiu
|
3-4
|
FINAL
|
Reflexió personal de la classe:
Què és el que t’ha costat més de fer? Per què?
Què és el que més m’ha agradat? Per què?
Què canviaries si la tornessis a fer?
|
Fitxa de reflexió individual
|
Individual
|
20 min
|
Intel·ligències Múltiples
Portfoli
|
6-7
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|