GRUP
CLASSE:
|
DURADA:
|
PERÍODE:
|
CURS
ESCOLAR:
|
Professor/a
|
C.Superior,
ESO, AA i diversitat
|
Quatre
sessions ( 8 h)
|
3r
trimestre
|
2009-2010
|
Núria Alart
|
ÀREES/MATÈRIES:
|
TÍTOL I
JUSTIFICACIÓ DE LA UNITAT
|
Interdisciplinar
Intel·ligències Múltiples
|
Quins són
els oficis i els valors que es treballen en un circ? Aquesta
WebQuest està basada en un curtmetratge amb un missatge d’esperança,
motivació i repte.“The Butterfly
Circus”(El circo de la
Mariposa”) Aquest relat tracta d’una història d’humanitat i
superació. Ens descriu vivències de diferents personatges d’un circ.
|
OBJECTIUS
D’APRENENTATGE
|
COMPETÈNCIES
BÀSIQUES
|
CRITERIS I
INSTRUMENTS D’AVALUACIÓ
|
Confeccionar i exposar un relat amb la utilització de
diferents elements multimèdia
|
Comunicativa, lingüística i audiovisual
|
1. Presentar i exposar el relat final amb les
diapòsitives en format multimèdia. Els
dossiers. El relat
|
Dramatitzar el relat inventat expressant emocions i
sentiments a través del cos, el gest i el moviment.
|
Artística i cultural
|
2. Mostrar els recursos expressius del cos per
comunicar les idees i sentiments del relat. Representació
|
Analitzar i explicar, per mitjà de diferents recursos
i/o eines a la web 2.0 el relat inventat.
|
Tractament de la informació i c. digital
|
3.
Presentar el relat amb alguna eina de la web 2.0. El relat. Mapa mental
|
Explicar, comentar i interpretar el càlcul de
despeses i guanys en una sessió de circ en el llenguatge matemàtic.
|
Matemàtica
|
4. Explicar i raonar les despeses i guanys en una
sessió de circ. Activitat 3
|
Plantejar-se preguntes, dubtes, supòsits sobre els
diferents tipus de minusvalies i dels relats exposats.
|
Aprendre a aprendre
|
5. Autoavaluar-se i reflexionar individualment.
Fitxa de
reflexió individual
|
Potenciar els valors positius entre alumnat
mitjançant l’analització i estudi de casos dels relats inventats.
|
Autonomia i iniciativa personal
|
6. Mostrar interès per les aportacions personals en
les tasques de grup. Rúbrica
|
Descriure i reflexionar sobre els canvis que es
produeixen en la metamorfosi de la papallona.
|
Coneixement i la interacció món físic.
|
7. Comparar i contrastar els dos vídeos sobre el
relat de la papallona. Organitzador
gràfic.
|
Debatre i descriure actituds de respecte, empatia,
diàleg, cooperació, tolerància i solidaritat, manifestant rebuig a qualsevol
manifestació d' injustícia i burla.
|
Social i ciutadania
|
8. Identificar els diferents valors en les
presentacions dels relats. El relat
|
CONTINGUTS
|
Explicació de manera sintètica d’un relat. Interès, respecte
i audició reflexiva davant de les intervencions dels altres.
|
Representació del relat inventat expressant emocions
i sentiments a través del cos, el gest i el moviment
|
Aplicació dels coneixements en els diferents mapes mentals
i/o conceptuals i amb la utilització de les eines de la web 2.0
|
Mostrar interès per la interpretació dels càlculs
sobre despeses i guanys en una sessió de circ, fent-se preguntes i
organitzant les dades per respondre-les
|
Autoreflexió del treball realitzat diàriament a
classe i fer-se preguntes a partir dels continguts exposats en els
diferents relats.
|
Apreciació i valoració del propi treball realitzat i
transformació de les idees en accions: planificar
|
Anàlisi i interpretació de la informació sobre la
protecció i cura de les papallones.
|
Reflexió, acceptació i comprensió de l’existència de
diferents perpectives per analitzar i comprendre la diferència.
|
METODOLOGIA
I SEQÜÈNCIA DIDÀCTICA
|
S’utilitzen
els següents principis metodologics inclusius i/o actius a l’aula: Globalització: a l'alumne se li
presenta la realitat de manera global. Interdiciplinarietat:
es fomenta el treball de manera interdisciplinar entre els diferents
professionals. Activitat :
fomentar l'aprenentatge significatiu a partir de la pròpia activitat de
l'alumne. Individualització:
S'adapta a les possibilitats i característiques de l’alumnat segons les
seves capacitats. Socialització:
Cooperació i treball en grup. Contextualització
i funcionalitat. Aplicació dels aprenentatges a l'entorn proper.
-Fomentarem el treball en grup com a font de relació personal,
fomentant-les a través del treball
cooperatiu. -Utilitzarem els
recursos TIC (processador de textos, audiovisuals, músiques, programa de
presentacions, ....) -Treballarem el foment d’una bona autoestima en els
alumnes a través de l’ànim i valoració positiva del que fan, practicant la
cultura de l’elogi. -Fomentarem el control emocional de les seves
expressions através del diàleg reflexiu
amb els mateixos alumnes. -S’utilitzaran diferents modalitats i
estils d’ensenyament-aprenentatge per potenciar totes les capacitat i/o
intel·ligències de l’alumnat, per així
poder aprendre a través de les més potents i tenir un major èxit
escolar.
|
DESCRIPCIÓ
DE LES ACTIVITATS
|
MATERIALS
RECURSOS
|
ORG. SOCIAL
|
TEMPS
|
ATENCIÓ
DIVERSITAT
|
A
A
|
1a SESSIÓ
|
|
INTRODUCCIÓ
|
Coneixements previs sobre el tema. Sabeu què és
un curtmetratge? I un relat? Heu anat alguna vegada a un circ? Quan? On?
Què és allò que més us va agradar? Anomeneu algun ofici que es dugui a
terme en un circ? Fem un mapa mental de tot allò que sabem. Presentar la
WQ.
|
Pissarra
Ordinador.
Canó
|
Gran grup
|
50 m
|
Intel·ligències Múltiples
|
1
3
8
|
DESENVOLU
PAMENT
|
Visionar el curtmetratge.
Fem els grups de treball. Ens repartim els rols.
Dossier del curtmetratge. Cercar informació sobre els
curtmetratges.
|
Gran i petit grup
Dossier curtmetratge
|
Gran grup
Petit grup
|
50 m
|
IM Treball en grup cooperatiu
|
1
8
|
FINAL
|
Reflexió personal de la classe:
Què és el que t’ha costat més de fer? Per què?
Què és el que més m’ha agradat? Per què?
Què canviaries si la tornessis a fer?
|
Fitxa de reflexió individual
|
Individual
|
20 m
|
Intel·ligències Múltiples
Portfoli
|
5
|
2a SESSIÓ
|
|
INTRODUCCIÓ
|
Fer el joc d’endevinar oficis.
Posar “slogans” a cada personatge del curtmetratge.
Fer els dibuixos i gifs del oficis del circ.
|
Ordinador
Enllaços
|
Petit grup
|
50 m
|
IMTreball en grup cooperatiu
|
1
|
|
DESENVOLU
PAMENT
|
Visionar el vídeo sobre: Un dia a la vida de Nick: “Tu
també ho pots fer” (protagonista del curtmetratge)
Feu el dossier 2 sobre la vida de Nick.
|
Ordinador
Enllaços
Dossier 2
|
Petit grup
|
50 m
|
IM Treball en grup cooperatiu
|
1
|
|
FINAL
|
Reflexió personal de la classe:
Què és el que t’ha costat més de fer? Per què?
Què és el que més m’ha agradat? Per què?
Què canviaries si la tornessis a fer?
|
Fitxa de reflexió individual
|
Individual
|
20 m
|
Intel·ligències Múltiples
Portfoli
|
5
|
|
3a SESSIÓ
|
|
INTRODUCCIÓ
|
Presentació i explicación de l’organitzador gràfic,
sobre el comparar i contrastar la vida de Nick i la vostre. Calcular els
guanys i despeses d’una sessió de circ, tenint en compte la quantitat de
persones que hi poden assistir i el preu de l’entrada.
|
Pissarra
Organitzador gràfic
|
Petit grup
|
50 m
|
IM Treball en grup cooperatiu
|
1
|
|
DESENVOLU
PAMENT
|
Visionar la presentació “El secret de la papallona”
(Breu relat)
Consultar
a la següent pàgina per utilitzar alguna altra eina TIC per a realitzar el
relat. Preparar el relat. Comparar i contrastar les papallones de les dues
presentacions
|
Presentació del relat. Organitzador gràfic
|
Petit grup
|
50 m
|
Intel·ligències Múltiples
|
7
|
|
FINAL
|
Reflexió personal de la classe:
Què és el que t’ha costat més de fer? Per què?
Què és el que més m’ha agradat? Per què?
Què canviaries si la tornessis a fer?
|
Fitxa de reflexió individual
|
Individual
|
20 m
|
Intel·ligències Múltiples
Portfoli
|
5
|
|
4a SESSIÓ
|
|
INTRODUCCIÓ
|
Fer el dossier 3 “El secret de la papallona” Explicar
la metamorfosi de la papallona. Mapa mental Buscar músiques i/o melodies
per a la presentació del relat.
Elaborar el relat amb el format triat.
|
Ordinador
Enllaços
Dossier 3
|
Petit grup
|
50 m
|
IM Treball en grup cooperatiu
|
2
1
|
|
DESENVOLU
PAMENT
|
Presenteu
el vostre relat als vostres companys/es. Teniu uns 4 minuts. Ho fareu amb el
programa power point amb màxim 10 diapositives i 20 segons per diapositiva.
|
Ordinador
Enllaços
|
Petit grup
Gran grup
|
50 m
|
IMTreball en grup cooperatiu
|
8
|
|
FINAL
|
Reflexió personal de la classe:
Què és el que t’ha costat més de fer? Per què?
Què és el que més m’ha agradat? Per què?
Què canviaries si la tornessis a fer?
|
Fitxa de reflexió individual
|
Individual
|
20 m
|
Intel·ligències Múltiples
Portfoli
|
5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|