GRUP
CLASSE:
|
DURADA:
|
PERÍODE:
|
CURS:
|
PROFESSORA
|
C.Superior
de Primària, ESO i Aules d’Acollida
|
Quatre
sessions ( 8 h)
|
3r
trimestre
|
2009-2010
|
N. Alart
|
ÀREES/MATÈRIES:
|
TÍTOL I
JUSTIFICACIÓ DE LA UNITAT
|
Interdisciplinar
Intel·ligències
Múltiples
|
Per què floreixen els arbres a la
primavera? Aquesta època de l’any desperta el camp i els animals. Les plantes s’obren, tot
recupera la seva vivesa i sobre tot desperten els nous colors a la natura.
|
OBJECTIUS
D’APRENENTATGE
|
COMPETÈNCIES
BÀSIQUES
|
CRITERIS I
INSTRUMENTS D’AVALUACIÓ
|
Construir un text explicatiu introductori al llibre
digital i revisar ortogràficament els dossiers
|
Comunicativa, lingüística i audiovisual
|
1.Presentar i exposar el llibre digital i la resta de
dossiers. (Cacera 1,2 i 3 i conte) El llibre digital.
|
Dissenyar amb imaginació i creativament un mural de
la primavera. Cantar la canço de la primavera.
|
Artística i cultural
|
2. Interessar-se i respectar el treball realitzat
pels demés: el mural i la cançó treballada. El mural i la cançó.
|
Aplicar en el llibre digital final els diferents
llenguatges: textual, icònic, visual, gràfic i sonor. Gravar la poesia: la
primavera
|
Tractament de la informació i competència digital
|
3.Elaborar
textos escrits utilitzant el vocabulari après i la resta de llenguatges:
visual, sonor i gràfic en el programa: Calameo. El llibre digital. Gravació
|
Analitzar diferents idees sobre la primavera
(comparar i contrastar i seqüenciar)
|
Matemàtica
|
4. Identificar les relacions entre les diferents situacions
de la natura a la primavera d’aquí i la del seu país. Els organitzadors gràfics.
|
Utilitzar l’esforç i l’autoavaluació en les diferents
tasques proposades sobre la primavera.
|
Aprendre a aprendre
|
5. Autoavaluar-se i reflexionar individualment el
treball realitzat. Rúbrica del
llibre digital
|
Reconèixer i anomenar les pròpies emocions en
diferents situacions: primavera d’aquí i la del seu país
|
Autonomia i iniciativa personal
|
6. Mostrar interès per les aportacions personals en
les tasques per parelles. Rúbrica. (Graella autoavaluació)
|
Analitzar i interpretar la informació obtinguda i
comunicar les conclusions.
|
Coneixement i la interacció amb el món físic.
|
7. Representar en els diferents treballs la resolució
de les diferents preguntes plantejades sobre el tema de la primavera:
natura, animals i plantes.
|
Utilitzar i practicar les habilitats socials de
manera constructiva segons la situació de les activitats.
|
Social i ciutadania
|
8 Apreciar la creativitat dels companys/es en la
presentación del llibre digital. Rúbrica.(Graella avaluació)
|
CONTINGUTS
|
Contextualització i adquisició de nou vocabulari de l’estació
de l’any: la primavera i aprofitem altres llengües per aprendre nou
vocabulari.
|
Observació i lectura de les diferents imatges de la
natura a la primavera (el vídeo de la primavera)
|
Ús de llenguatges visuals, textuals i sonors per
comunicar la informació en el llibre digital.
|
Utilització de les destreses de pensament: analitzar
idees (comparar i contrastar)
|
Capacitat crítica per a autoavaluar-se en les diferents
tasques de la unitat didàctica.
|
Apreciació de la creativitat en la gestió de les
emocions i comportaments en diferents situacions.
|
Elaboració dels diferents dossier sobre el tema de la
primavera. Analitzant i interpretant la informació obtinguda.
|
Reflexió, acceptació i pràctica de les habilitats
socials en el treball per parelles.
|
METODOLOGIA
I SEQÜÈNCIA DIDÀCTICA
|
S’utilitzen
els següents principis metodologics inclusius i/o actius a l’aula: Globalització: a l'alumnat se li
presenta la realitat de manera global. Interdiciplinarietat:
es fomenta el treball de manera interdisciplinar entre els diferents
professionals. Activitat :
fomentar l'aprenentatge significatiu a partir de la pròpia activitat de
l'alumnat. Individualització:
S'adapta a les possibilitats i característiques de l’alumnat segons les
seves capacitats. Socialització:
Cooperació i treball en grup. Contextualització
i funcionalitat. Aplicació dels aprenentatges a l'entorn proper.
-Fomentarem el treball en grup com a font de relació personal,
fomentant-les a través del treball
cooperatiu. -Utilitzarem els
recursos TIC (processador de textos, audiovisuals, músiques, programa de
presentacions, ....) -Treballarem el foment d’una bona autoestima en
l’alumnat a través de l’ànim i valoració positiva del que fan, practicant
la cultura de l’elogi. -Fomentarem el control emocional de les seves
expressions através del diàleg reflexiu
amb els mateixos alumnes.
-S’utilitzaran diferents modalitats i estils
d’ensenyament-aprenentatge per potenciar totes les capacitat i/o
intel·ligències de l’alumnat, per així
poder aprendre a través de les més potents i tenir un major èxit escolar.
|
DESCRIPCIÓ
DE LES ACTIVITATS
|
MATERIALS
RECURSOS
|
ORG. SOCIAL
|
TEMP
|
ATENCIÓ
DIVERSITAT
|
ACTIVI AVALU
|
1a SESSIÓ
|
INTRODUCCIÓ
|
A partir del vídeo “La primavera” investigarem sobre els coneixements previs
de l’alumnat
Escoltar la cançó de la primavera.
|
Canó de projecció i ordinador
|
Gran grup
|
50 m
|
Intel·ligències Múltiples IM
Grup classe
|
2- 8- 7
|
DESENVOLU
PAMENT
|
Presentació de la
WebQuest a l’alumnat. Per què floreixen els arbres a la
primavera?
Fer les parelles de treball i repartir els rols.
Cacera del Tresor 1 La primavera 1
|
Pissarra
WebQuest. Dossiers de treball
|
Gran grup
Parelles
|
50 m
|
Intel·ligències Múltiples.
Treball per parelles
|
1- 7
|
FINAL
|
Reflexió personal de la classe:
Què és el que t’ha costat més de fer? Per
què?
Què és el que més m’ha agradat? Per què?
Què canviaries si la tornessis a fer?
|
Fitxa de reflexió individual
|
Individual
|
20 m
|
Intel·ligències Múltiples.
Individual.
Portfoli
|
5
|
2a SESSIÓ
|
INTRODUCCIÓ
|
Cacera del Tresor 2. La primavera 2
Memoritzar la cançó: la primavera
Lectura del conte: El gegant egoista.
Dossier del conte i dossier de la cacera 2
|
Ordinador
Enllaços a la
Cacera Dossiers
|
Parelles
|
50 m
|
Intel·ligències Múltiples.
Treball per parelles
|
1
|
DESENVOLU
PAMENT
|
Preparar les preguntes de la
Cacera 2
Fer el Dossier corresponent.
Organitzador gràfic: comparar i contrastar la
primavera d’aquí i la del seu país d’orígen.
|
Ordinador
Dossiers
Organitzador gràfic
|
Parelles
|
50 m
|
Intel·ligències Múltiples.
Treball per parelles
|
1 -4
|
FINAL
|
Reflexió personal de la classe:
Què és el que t’ha costat més de fer? Per
què?
Què és el que més m’ha agradat? Per què?
Què canviaries si la tornessis a fer?
|
Fitxa de reflexió individual
|
Individual
|
20 m
|
Intel·ligències Múltiples.
Individual.
Portfoli
|
5
|
3a SESSIÓ
|
INTRODUCCIÓ
|
Cacera del Tresor 3. Fer el Dossier Cacera 3
Organitzador gràfic: comparar i contrastar: un
ametller i un arbre fruiter. Presentar el programa Calameo. (Veure
tutorial)
|
Ordinador. Cacera 3
Calameo
|
Parelles
|
50 m
|
Intel·ligències Múltiples.
Treball parelles
|
1-4
|
DESENVOLU
PAMENT
|
Fer el mural de la primavera.
Elaborar el llibre digital amb tot el material
preparat: textos, imatges, so,....
|
Fitxa de l’organitzador gràfic
|
Parelles
|
50 m
|
Intel·ligències Múltiples.
Treball parelles
|
2
|
FINAL
|
Reflexió personal de la classe:
Què és el que t’ha costat més de fer? Per
què?
Què és el que més m’ha agradat? Per què?
Què canviaries si la tornessis a fer?
|
Fitxa de reflexió individual
|
Individual
|
20 m
|
Intel·ligències Múltiples. Individual.
Portfoli
|
5
|
4a SESSIÓ
|
INTRODUCCIÓ
|
Gravar la poesia sobre la primavera amb el programa
“Audacity” Acabar el mural de la primavera.
|
Ordinador
“Audacity”
|
Parelles
|
50 m
|
I.M. Treball parelles
|
1- 2 - 3
|
DESENVOLU
PAMENT
|
Presentació del llibre digital a la resta dels
companys/es. Fer la rúbrica
d’autoavaluació.
|
Ordinador
Enllaços
|
Parelles
G. grup
|
50 m
|
I.M. Gran grup
|
1- 6
|
FINAL
|
Reflexió personal de la classe:
Què és el que t’ha costat més de fer? Per
què?
Què és el que més m’ha agradat? Per què?
Què canviaries si la tornessis a fer?
|
Fitxa de reflexió individual
|
Individual
|
20 m
|
Intel·ligències Múltiples.
Individual.
Portfoli
|
5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|