ACTIVITAT 4

Quin cotxe em compro? Per què?

L’anàlisi dels missatges publicitaris d’automòbils pot ser una bona excusa per debatre els valors que els publicistes associen al cotxe per incentivar-ne la venda. L’ecologia encara no ven cotxes i quan s’empra aquest mot, com expliquen el perquè és ecològic? Tot i així, ara per ara, la publicitat dels cotxes fa més referència a la persona, al seu estil i a la seva personalitat

«Invéntate como vivirlo»: Renault Twingo

«Único en su clase»: Seat Arosa

«La ilusión te llevará muy lejos»: Volkswagen Polo

Cerqueu anuncis publicitaris actuals sobre cotxes

 

Contesteu a les següents preguntes:

Què val un cotxe realment?

Quins cotxes hi ha al mercat que siguin ecològics i sostenibles?

Que vol dir sostenible?

Escollir un cotxe hauria de ser un exercici d’anàlisi de costos i també de l’ús que en farem al llarg de l’any.  Recordeu algun anunci d’un cotxe basat en el baix consum? Quin model i marca és?  És dièsel o gasolina?  Quan val?

Quin és el color preferit per al cotxe que ens agrada? Hi ha alguna relació especial entre el color i el model del cotxe?

Recordeu algun anunci d’un cotxe basat en el baix consum? Quin model i marca és?  És dièsel o gasolina?  Quan val?

http://ca.wikipedia.org/wiki/Sostenibilitat

 

Conceptes per comptabilitzar el preu estimat:
PVP de compra
Assegurança anual
Carnet de conduir
Canvi d’oli i revisions
Recanvi de pneumàtics 50.000 km
Recanvi de peces de desgast
Mitjana de km anuals fets
Combustible anual (a partir de la mitjana per 100 km)
Impost de circulació municipal
Cost d’aparcament
Revisió d’ITV a partir dels 4 anys

Compareu dos models de cotxes: un sostenible i ecològic i un altre no sostenible ni ecològic.

Fitxa de comparar i contrastar

Cada un de nosaltres tenim el cotxe dels nostres somnis, aquell cotxe que ens compraríem si fóssim rics, ens el regalessin o ens convertíssim en milionaris. Però, potser no caldria esperar cap esdeveniment extraordinari, potser tan sols ser “grans”, treballar i tenir els diners per comprar un cotxe segons les nostres possibilitats. En qualsevol cas, ben segur que tenim els nostres somnis respecte al cotxe.

 

Elaboreu una maqueta del cotxe que us agradaria comprar.

 

Feu un vídeo anunci de 20 segons del cotxe que us compraríeu i un “eslògan publicitari”
Vídeo exemple: http://www.youtube.com/watch?v=l1hFMHIAjr4

http://www.youtube.com/watch?v=vxL2dk5e3T8

 

 Feu la fitxa de reflexió individual