GRUP
CLASSE:
|
DURADA:
|
PERÍODE:
|
CURS
ESCOLAR:
|
PROFESSOR/A
|
C. Superior
de Primària i ESO
|
Quatre
sessions (8 hores)
|
3r
trimestre
|
2009-2010
|
Núria Alart
|
ÀREES/MATÈRIES:
|
TÍTOL I
JUSTIFICACIÓ DE LA UNITAT
|
Interdisciplinar
Intel·ligències
Múltiples
|
Quin cotxe
em compro? Els efectes del cotxe sobre el medi ambient són
diversos i complexos. Des de la seva fabricació fins al seu desballestament
el cotxe conserva tot el seu potencial per malmetre l’entorn. Però, sens
dubte, és l’actitud de les persones el que fa que el cotxe sigui un
important element pertorbador de la qualitat ambiental. Hi ha molt poca
consciència de com tenir cura del cotxe per minimitzar el risc ambiental.
El problema no és el cotxe sinó l’ús que en fem i el poder que li donem
sobre les nostres vides.
|
OBJECTIUS
D’APRENENTATGE
|
COMPETÈNCIES
BÀSIQUES
|
CRITERIS I
INSTRUMENTS D’AVALUACIÓ
|
Expressar per escrit, oralment i amb el llenguatge
audiovisual pensaments, emocions, opinions i la creació del material per a
la presentació.
|
Comunicativa, lingüística i audiovisual
|
1. Presentar i exposar el vídeo anunci publicitari del cotxe. 2. Elaborar una entrevista a una persona
asmàtica.
|
Cercar una melodia i/o música adient per a
l’elaboració de l’anunci publicitari
|
Artística i cultural
|
3. Identificar i triar diferents músiques i melodies d’anuncis publicitaris de cotxes per a
l’anunci publicitari.
|
Cercar, seleccionar, enregistrar, sintetitzar i analitzar
la informació per a l’elaboració dels materials per a la presentació de
l’anunci publicitari.
|
Tractament de la informació i competència digital
|
4.Cercar
músiques rellevant de diverses
fonts i comunicar els resultats de la cerca. 5. Elaborar una maqueta d’un cotxe.
|
Calcular la despesa econòmica en la compra d’un
vehicle segons necessitats personals i sostenibles.
|
Matemàtica
|
6. Presentar els arguments a favor i en contra de dos
anuncis publicitaris de cotxes.
7. Identificar les despeses en
la compra d’un cotxe. 8. Presentar l’organitzador
gràfic.
|
Expressar diferents sentiments i/o emocions en la
compra d’un vehicle.
|
Aprendre a aprendre
|
9. Autoavaluar-se i reflexionar individualment el treball
realitzat. Rúbrica d’avaluació
|
Valorar la importància de la compra econòmica,
sostenible i ecològica pel mediambient
|
Autonomia i iniciativa personal
|
10. Mostrar interès per les aportacions personals en
les tasques de grup. Rúbrica.
|
Analitzar i interpretar la informació obtinguda i
comunicar les conclusions: segons criteris ecològics, econòmics i
sostenibles.
|
Coneixement i la interacció amb el món físic.
|
11. Presentar un prospecte
publicitari sobre la utilització del transport alternatiu i sostenible.
|
Comparar i contrastar diferents tipus de cotxes:
escoltant activament i compartint opinions.
|
Social i ciutadania
|
12. Apreciar la diferència de preus entre els diferents
cotxes, segons marques i interessos econòmics. L’anunci publicitari
|
CONTINGUTS
|
Utilització de l’entrevista per a obtenir informació
sobre la temàtica de l’asma.
|
Escolta i tria de diferents melodies per a
l’elaboració de l’anunci publicitari.
|
Utilització de documentació audiovisual i sonora per
a l’elaboració d’un vídeo publicitari
|
Interpretació i explicació de gràfiques sobre
despeses en la comprar d’un cotxe.
|
Capacitat crítica en la compra d’un cotxe.
|
Apreciació de la creativitat en l’elaboració d’un
anunci publicitari d’un cotxe
|
Elaboració d’un prospecte publicitari sobre la
utilització del transport alternatiu i sostenible.
|
Reflexió, acceptació i comprensió dels diferents
criteris en la comprar d’un cotxe: ecològics, econòmics, socials i sostenibles.
|
METODOLOGIA
I SEQÜÈNCIA DIDÀCTICA
|
S’utilitzen
els següents principis metodològics inclusius i/o actius a l’aula: Globalització: a l'alumnat se li
presenta la realitat de manera global. Interdiciplinarietat:
es fomenta el treball de manera interdisciplinar entre els diferents
professionals. Activitat :
fomentar l'aprenentatge significatiu a partir de la pròpia activitat de
l'alumne. Individualització:
S'adapta a les possibilitats i característiques de l’alumnat segons les
seves capacitats. Socialització:
Cooperació i treball en grup. Contextualització
i funcionalitat. Aplicació dels aprenentatges a l'entorn proper.
-Fomentarem el treball en grup com a font de relació personal, fomentant-les a través del treball cooperatiu. -Utilitzarem els recursos TIC
(processador de textos, audiovisuals, músiques, programa de presentacions,
....) -Treballarem el foment d’una bona autoestima en els alumnes a través
de l’ànim i valoració positiva del que fan, practicant la cultura de
l’elogi. -Fomentarem el control emocional de les seves expressions através
del diàleg reflexiu amb els mateixos
alumnes. -S’utilitzaran diferents modalitats i estils d’ensenyament-aprenentatge
per potenciar totes les capacitat i/o intel·ligències de l’alumnat, per
així poder aprendre a través de les
més potents i tenir un major èxit escolar.
|
DESCRIPCIÓ
DE LES ACTIVITATS
|
MATERIALS
RECURSOS
|
ORG. SOCIAL
|
TEMPS
|
ATENCIÓ
DIVERSITAT
|
ACTI
AVAL
|
1a SESSIÓ
|
INTRODUCCIÓ
|
Preguntes
inicial: (Coneixements previs) Quines marques de cotxe coneixeu? Per què
necessitem el cotxe? Quan fem servir el cotxe? A on anem? Fer una posada en
gran grup. Cerqueu una foto antiga d’un indret de
la vostra ciutat i compareu-la amb una d’actual. Quins són els elements que
caracteritzen el canvi? Creieu que amb la fesomia actual s’ha aconseguit un
ambient agradable per a les persones?
|
Canó de projecció.
Graella de l’activitat
|
Gran grup
|
50 min.
|
Intel·ligències Múltiples
|
1
|
DESENVOLU
PAMENT
|
Formació
del petit grup de treball i rols. Comptabilitzar durant 15 minuts la quantitat
de cotxes i persones en el seu interior que passen per un punt de la teva
ciutat. Exemple: plaça Catalunya cantonada amb P/ de Gràcia de Barna.
Calcular la mitja de persones per cotxe.
|
Pissarra
Gravadora
Fitxa de les emocions
|
Gran grup
Petit grup
|
50 min
|
Intel·ligències Múltiples.
Treball en grup cooperatiu
|
11
|
FINAL
|
Reflexió personal de la classe:
Què és el que t’ha costat més de fer? Per què?
Què és el que més m’ha agradat? Per què?
Què canviaries si la tornessis a fer?
|
Fitxa de reflexió individual
|
Individual
|
20 min
|
Intel·ligències Múltiples
Portfoli
|
9
|
2a SESSIÓ
|
INTRODUCCIÓ
|
Contestem a
les següents preguntes: Quin és el transport alternatiu? Quin és el transport sostenible? Quants
mestres vénen a l’escola amb cotxe? Quines raons donen per no anar-hi en
bicicleta o a peu?
|
Ordinador
Enllaços
|
Petit grup
|
50 min.
|
IM Treball en grup cooperatiu
|
11
|
DESENVOLU
PAMENT
|
Feu un
prospecte publicitari per a la utilització del transport alternatiu i
sostenible: públic, bicicleta, caminar, ...
|
Ordinador
P. Publisher
|
Petit grup
|
50 min
|
IM Treball en grup cooperatiu
|
11
|
FINAL
|
Reflexió personal de la classe:
Què és el que t’ha costat més de fer? Per què?
Què és el que més m’ha agradat? Per què?
Què canviaries si la tornessis a fer?
|
Fitxa de reflexió individual
|
Individual
|
20 min
|
Intel·ligències Múltiples
Portfoli
|
9
|
3a SESSIÓ
|
INTRODUCCIÓ
|
Contestar
les següents preguntes. Què és l’asma? Per què es produeix? Quan? Com? Quin
és el dia mundial de l’asma? Què són els atacs d’asma? Quina relació hi ha
entre l’asma i la contaminació atmosfèrica?
|
Ordinador i canó.
Enllaços
|
Petit grup
|
50 min
|
Intel·ligències Múltiples
|
2 -
|
DESENVOLU
PAMENT
|
Què els passa
a les persones que són asmàtiques amb la contaminació atmosfèrica? Feu
l’organitzador gràfic.
Feu una
maqueta del cotxes que us agradaria comprar.
|
Fitxa de l’organitzador gràfic
|
Petit grup
|
50 min
|
Intel·ligències Múltiples
|
2- 5 8-
|
FINAL
|
Reflexió personal de la classe:
Què és el que t’ha costat més de fer? Per què?
Què és el que més m’ha agradat? Per què?
Què canviaries si la tornessis a fer?
|
Fitxa de reflexió individual
|
Individual
|
20 min
|
Intel·ligències Múltiples
Portfoli
|
9
|
4a SESSIÓ
|
INTRODUCCIÓ
|
Contesteu a
les següents preguntes. Quins cotxes hi ha al mercat que siguin ecològics i
sostenibles? Que vol dir sostenible?
Escolliu un cotxe hauria de ser un exercici
d’anàlisi de costos i també de l’ús que en farem al llarg de l’any. Recordeu algun
anunci d’un cotxe basat en el baix consum? Quin model i marca és? És dièsel o gasolina? ...
|
Ordinador
Enllaços
|
Petit grup
|
50 min
|
Intel·ligències Múltiples.
Treball en grup cooperatiu
|
12
|
DESENVOLU
PAMENT
|
Quin cotxe
em compro? Per què? Feu un vídeo
d’un anunci publicitari d’un cotxe que us agradaria comprar.
|
Ordinador
Enllaços
|
Petit grup
Gran grup
|
50 min
|
IM Treball en grup cooperatiu
|
1 -3
|
FINAL
|
Reflexió personal de la classe:
Què és el que t’ha costat més de fer? Per què?
Què és el que més m’ha agradat? Per què?
Què canviaries si la tornessis a fer?
|
Fitxa de reflexió individual
|
Individual
|
20 min
|
Intel·ligències Múltiples
Portfoli
|
9
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|