GUIA DIDĄCTICA |
Objectius: Treballar d'acord amb les normes del treball cooperatiu Practicar les TIC i tècniques de treball i estudi: la cerca i procés d'informació, l'esquema i el resum. El Power Point i el Word Aprofundir el tema dels pobles pre-romans i repassar el clima mediterrani i les unitats de relleu de Catalunya Insistir en els valors del respecte i la convivència, el treball ben fet i el respecte al patrimoni cultural.
Continguts: 1. Procediments cerca i selecció d'informació per diferents mitjans (classificar, emmagatzemar i analitzar dades) tècniques de treball i d'estudi: l'esquema i el resum confecció, lectura i interpretació de mapes ús de l'ordinador per a una tasca concreta (elaboracio d'un tema monogràfic): Programes Word i Power Point i cerca a Internet treball cooperatiu 2. Fets i conceptes els pobles pre-romans: treball d'ampliació el clima i el relleu de Catalunya: treball de reforç aplicació de vocabulari específic històric i geogràfic 3. Actituds, valors i normes Valoració de les cultures passades i del patrimoni cultural propi: respecte i interès per la seva conservació. Preocupació per la correcta presentació i execució d'un treball. Actitud favorable d'ordre, rigor i sistematització Actitud receptiva en un treball d'equip: responsabilitat, participació, cooperació, respecte, tolerància. Actitud crítica i autocrítica.
Aquesta webquest pel seu contingut està pensada per a primer d'ESO però pel seu nivell també pot ser adient en qualsevol curs com a crèdit de síntesi. Entra de ple dins de la matèria de Ciències Socials, història i geografia, però podria ampliar-se amb aspectes de botànica i relleu per tal que fos interdisciplinar amb ciències naturals. El tema s'haurà introduït breument a la classe de ciències socials, en el tema dels pobles colonitzadors grecs i fenicis. Si es fa algun crèdit d'introducció a la informàtica, ja s'haurà treballat el Word i el Power Point. En cas contrari, caldrà incorporar en cada equip de treball algun alumne que en tingui una certa experiència. És recomanable haver parlat de tècniques de treball i d'estudi, concretament com fer un guió de treball i un resum. L'activitat té l'estructura de grup cooperatiu d'experts, en que cadascú s'encarrega d'un aspecte diferent. Suposa grups grans perquè hi ha sis tasques a fer. De tota manera, es poden ajuntar rols: el de fotògraf pot ser col·lectiu, el d'arqueòleg pot anar amb el d'historiador i el de cartògraf amb el de geògraf. En funció del millor disseny de l'equip. És recomanable que el disseny dels grups sigui conduït pel professor per tal d'afavorir la diversitat intragrup i evitar en la mesura que sigui possible les diferències entre grups. Es pot fer en horari de ciències socials o en horari d'intenet a l'aula o bé a casa com a treball de grup. Si es fa a l'aula al menys cal preveure tres sessions: es pot haver anticipat el tema a l'aula ordinària o esperar que facin una mirada a la introducció i que discuteixin en grup què se'ls demana. La primera sessió serà doncs per entendre què cal fer i començar a buscar informació (aula d'informàtica), la segona per a elaborar el resum (aula ordinària) i la tercera per a fer les diapositives i unificar-les en una sola presentació (aula d'informàtica). Finalment, caldria projectar les presentacions (en sortiran unes tres per grup classe) en una darrera sessió, a l'aula d'audiovisuals. Entremig cada alumne pot anar avançant-ho a casa. Cal disposar de l'aula d'informàtica i tenir la possibilitat de fer alguna consulta a la biblioteca. L'avaluació té dos apartats: el professor avaluarà a partir del resultat. El grup avaluarà el treball d'equip i el treball de cadascun dels membres. La pauta per a aquests dos àmbits d'avaluació consta a la rúbrica. La part més complexa del treball probablement sigui la selecció i resum de la informació. Caldrà el suport del professor en aquesta fase, tot i que l'elaboració final probablement correspondrà a cada alumne prèviament a ajuntar les diapositives. Si feu servir aquesta webquest, feu-nos arribar els vostres comentaris a l'adreça
|